اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان تاکید کرد

لزوم توجه دستگاه‏های اجرایی به موضوع اشتغال روستاییان

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان بر لزوم توجه دستگاه‏های اجرایی به موضوع اشتغال روستاییان تاکید کرد.

لزوم توجه دستگاه‏های اجرایی به موضوع اشتغال روستاییان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد‏رضا براتی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان زنجان اظهار کرد: دستگاه‏های اجرایی زنجان برای اشتغال روستاییان تلاش کنند.

وی به وظایف کمیته امداد برای رسیدگی به اشتغال روستاییان اشاره کرد و افزود: یکی از بخش‏های مهم در وظایف کمیته امداد توجه به اشتغال روستاییان است.

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان با بیان اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر کمیته امداد باید اقدام کند، اظهار کرد: پوشش مناسب مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر بر عهده کمیته امداد است.

وی اشتغال روستاییان را موضوعی مهم دانست و تاکید کرد: برای مهاجرت معکوس و جلوگیری از روستا‌گریزی روستاییان باید نسبت به تحقق اهداف اشتغال تلاش کرد.

براتی از کاهش 12 درصدی جمعیت زنجانرود در سال 90 خبر داد و گفت: جمعیت زنجانرود در سال 90 نسبت به سال 87 کاهش 12 درصدی دارد.

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجانرود از مسئولان خواست نسبت به اشتغالزایی در مناطق روستایی اهتمام بیشتری داشته باشند و تاکید کرد: مهاجرت روستاییان به شهر زنجان مشکلات بسیاری را در آینده ایجاد می‏کند.

وی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان موجب ایجاد بافت‏ها و مناطق حاشیه‌نشین در شهر می شود، خاطر‌نشان کرد: ورود جمعیت روستایی به شهر آثار زیان‌آور برای شهر خواهد داشت.

براتی روستا‌گریزی را یکی از مشکلات مهم در شهر و روستا عنوان کرد و افزود: تضعیف تولیدات روستایی با کاهش جمعیت و ورود قشر آسیب‌پذیر روستایی به شهر دارای اشکالات مختلف است.

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان به آمارهای ارائه شده توسط دستگاه‏های مختلف شهرستان اشاره کرد و گفت: مسئولان دستگاه‏های اجرایی باید نسبت به ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند.

وی ایجاد اشتغال پایدار را حائز اهمیت خواند و ادامه داد: بدون ایجاد اشتغال پایدار نمی‏توان برای برطرف کردن مشکل اشتغال تلاش کرد.

براتی خواستار برنامه‏ریزی دقیق مسئولان برای ایجاد اشتغال پایدار شد و خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات اجتماعی باید نسبت به ایجاد اشتغال پایدار اقدام کرد.

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان از دستگاه‏های اجرایی عضو در کارگروه اشتغال خواست نسبت به ارائه آمار دقیق تعهدات و اشتغالزایی خود اقدام کنند و تاکید کرد: در جلسات آتی نسبت به ارائه دقیق آمار اقدام شود.

وی به تجمع کارگران فصلی در منطقه دروازه ارگ زنجان اشاره کرد و گفت: شایسته شهر زنجان نیست که کارگران فصلی در یک قسمت از شهر برای کار کردن تجمع کنند.

براتی ادامه داد: با حضور کارگران فصلی در شهر، چهره زنجان برای شهروندان زنجانی و مهمانان وارد شده به شهر مخدوش می‏شود که این امر اصلاً برازنده شهر زنجان نیست.

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان به اشتغالزایی صورت گرفته در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آمارهای مختلفی در ارائه تسهیلات و اشتغالزایی مستقیم و غیر‌مستقیم ارائه شده است.

وی تجمیع و جمع‌بندی مناسب آمار اشتغال را خواستار شد و اظهار کرد: مسئولان برای تحقق تعهدات اشتغال خود برنامه‏ریزی دقیقی داشته باشند.

براتی توجه به بخش کشاورزی را مهم دانست و تاکید کرد: بخش کشاورزی ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال دارد و باید نسبت به توسعه اشتغال در این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان از ایجاد مجموعه‏های مختلف برای عرضه کالاها و خدمات دستگاه‏های اجرایی به مردم خبر داد و گفت: برای رسیدن کالا از تولید کننده به مصرف کننده بدون واسطه نسبت به ایجاد مجموعه‏های که از تولید به مصرف باشند اقداماتی صورت گرفته است.

وی به تعهدات ایجاد اشتغال شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: شهرستان زنجان در ایجاد اشتغال نسبت به تعهدات خود مناسب عمل کرده است.

در پایان این جلسه مقرر شد؛ دستگاه‌های اجرایی در کار‌گروه اشتغال شهرستان زنجان نسبت به ارائه آمار دقیق تعهدات و اقدامات انجام شده در دستگاه خود اقدام کنند.

همچنین مقرر شد؛ دبیرخانه کارگروه اشتغال شهرستان زنجان نسبت به معرفی کارشناس برای پیگیری امور در جلسات کار‌گروه اقدام کند.

مسئولان کمیته امداد امام خمینی نیز موظف شدند نسبت به ارائه گزارش کاملی از مشکلات و اقدامات انجام شده در راستای اشتغالزایی روستاییان و در شهرهای زیر 25 هزار نفر اقدام کنند.

انتهای پیام/73002/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول