اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل خبر داد

0.67 متر‌مربع سرانه ورزشی اردبیل / استخدام 50 نفر کارشناس ورزشی در اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: سرانه ورزشی در استان اردبیل در مجموع 0.67 متر‌مربع است که این سرانه به طور میانگین در کشور 0.62 متر‌مربع می‌باشد که ما 0.05 متر‌مربع از سرانه کشوری جلوتر هستیم.

0.67 متر‌مربع سرانه ورزشی اردبیل / استخدام 50 نفر کارشناس ورزشی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: باید این سرانه تا پایان برنامه پنجم توسعه به 1.2 متر‌مربع برسد که رسیدن به این سقف تنها در حیطه وظیفه ورزش و جوانان نیست بلکه 50 درصد کار را ما عهده‌دار هستیم و 50 درصد مابقی را بخش خصوصی و سایر دستگا‌ه‌های دولتی بر عهده‌ دارند تا نسبت به احداث سالن اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون سرانه ورزشی استان اردبیل 0.67 متر‌مربع است که در برخی از مناطق شاهد پراکندگی مناسب این سالن‌ها نیستیم، عنوان کرد: اگر این پراکندگی به شکل مناسب اتفاق می‌افتاد ما در حال حاضر در تمام شهرهای استان شاهد ارتقای سرانه ورزشی و مطلوب بودن فضاها بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با برشمردن عملکرد و دستاوردهای سال گذشته ورزش و جوانان استان افزود: ورزشکاران سازمان یافته استان 50 هزار نفر و سازمان نیافته این استان 375 هزار نفر هستند.

پازاج از کسب 16 عنوان آسیایی، 13 عنوان جهانی، 30 عنوان بین‌المللی، شش عنوان المپیک و پار‌المپیک در یک سال اخیر خبر داد و گفت: 100 درصد ورزشکاران شرکت کننده ما در مسابقات المپیک و پار‌المپیک موفق به کسب عناوین مناسب شدند.

این مسئول افتخار‌آفرینی ورزشکاران این استان در المپیک و پار‌المپیک را با کسب دو مدال طلا و یک نقره ارزشمند در وزنه‌برداری شایسته و ستودنی توصیف کرد و ادامه داد: ما جزو هشت استان برتر کشور در کسب مدال‌های برتر المپیک بودیم که با توجه به جمعیت ورزشکاران و شرایط حاکم در ارزیابی کشوری رتبه اول را به دست آوردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه بعد از افتخار‌آفرینی رضا‌زاده در المپیک‌ها کسی انتظار نداشت که وزنه‌بردار دیگری افتخار‌آفرینی کند، تصریح کرد: در المپیک سال گذشته دیدیم که سجاد انوشیروانی نائب خوبی برای رضا‌زاده بود و توانست مدال نقره المپیک را به دست آورد.

پازاج بیان داشت: ما علاوه بر توجه جدی به ورزش قهرمانی در ورزش همگانی نیز شاهد برگزاری بیش از 410 عنوان برنامه در یک سال گذشته بودیم به طوری که در اکثر روزهای جمعه شاهد برگزاری برنامه پیاده‌روی با خانواده و نهادینه شدن این ورزش شاد و مفرح بودیم.

وی با اشاره به اینکه در بعد ورزش روستایی و عشایری نیز بیش از 200 برنامه به صورت ملی، استانی و منطقه‌ای در یک سال اخیر برگزار شده است، یادآور شد: توجه به ورزش روستایی و عشایری جزو اولویت‌های اصلی ماست.

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل در خصوص حوزه جوانان و اجرای 26 برنامه در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ستاد ساماندهی استان و شهرستان در امور جوانان از مهمترین اولویت‌ها بوده که در کنار آن نشست‌های هم‌اندیشی و نمایشگاه اطلاع‌رسانی برنامه‌های اوقات فراغت و گفتمان‌‌های دینی و فرهنگی با موضوع عفاف برگزار شد.

پازاج استان اردبیل را جزو استان‌های پیشگام در ادغام ورزش و جوانان توصیف کرد و افزود: هنوز در این حوزه نیاز به برنامه‌ریزی مستمر، هدف‌دار و امید‌بخش داریم.

این مسئول در خصوص فضاها و اماکن ورزشی گفت: ما در سطح استان 97 سالن ورزشی سر‌پوشیده، 9 استخر سر‌پوشیده، 15 زمین چمن فوتبال، چهار مورد زمین خاکی فوتبال و سه مورد زورخانه داریم که سرانه ورزشی این استان را به حدود 0.67 متر‌مربع رسانده است.

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل از مذاکره و در حال واگذاری 80 هکتار زمین برای احداث سالن ویژه گلف در استان خبر داد و تاکید کرد: اگر این کار محقق شود به یقین سرانه ورزشی ما ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پازاج در پایان سخنان خود در مورد نیروی انسانی و سر و سامان دادن به استخدام و تبدیل وضعیت آنها اذعان داشت: ما ضمن تبدیل وضعیت 77 نفر از نیروهای طرحی و قراردادی خود که 60 درصد اعتبارات هزینه‌ای ما را افزایش داده اقدام به جذب 50 نفر در قالب استخدام‌های جدید کردیم که امیدواریم با جذب آنها چارت خالی ما پر شده و اداره کل ورزش و جوانان استان چالاک، روان و با شتاب حرکت‌ها و اولویت‌های خود را دنبال کند.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول