اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

حاشیه‌دار بودن ورزش سبب مغفول ماندن امور جوانان شده است

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ حاشیه‌دار بودن ورزش سبب شده است تا حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان مغفول بماند.

حاشیه‌دار بودن ورزش سبب مغفول ماندن امور جوانان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین معتمد‌نیا صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار داشت: هرگز این ادغام نمی‌تواند با حاشیه‌ها و کمبودها و کاستی‌ها مواجه نشود چرا که تربیت بدنی در کشور ما سال 1302 شکل گرفته در حالی که سازمان ملی جوانان سال 1380 تشکیل شده که ادغام این دو به ازدواجی عجیب می‌ماند که زوجین هیچ هم‌خوانی از نظر سن با هم ندارند.

وی با اذعان به این مطلب که حاشیه‌دار بودن ورزش سبب شده است تا حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان مغفول بماند، عنوان کرد: ما سال 90 و حتی 91 را در بودجه‌ریزی و جذب امکانات بعد از ادغام تربیت بدنی با امور جوانان از دست دادیم به طوری که برای اولین سال در 92 با تعیین بودجه و اعتبار کافی که شامل تامین منابع اعتباری برای 10 تا 12 دستگاه همسو و هم‌جهت است می‌توانیم اهداف خود را محقق کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از فعالیت مجدد مرکز مطالعات و پژوهش‌های سازمان ملی جوانان سابق در قالب وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود: علاوه بر لحاظ کردن بودجه مناسب در اعتبارات سال 92 بحث شفاف‌سازی تکالیف دستگاه‌ها که لایحه آن در دولت تصویب شده و قرار است در مجلس مصوب شود می‌تواند هویت و ماموریت دستگاه‌های مختلف را در توجه ویژه به جوانان به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معتمد‌نیا ادامه داد: بر اساس این شفاف‌سازی عملکرد و مطابقت شاخص‌های مرتبط با این موضوع و همچنین توجه به اسناد فرابخشی 13 هدف‌گذاری اصلی در حوزه جوانان اعم از اوقات فراغت، اشتغال، مسکن و ... در ستادهای استانی و شهرستانی متولی خاص پیدا می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: ما اگر در این زمینه سال پایه را 91 محسوب کنیم باید در یک برش استانی و شهرستانی طوری کارها را به جلو ببریم که بسیاری از معضلات جوانان به ویژه در بخش مسکن، ازدواج و اوقات فراغت برطرف شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ابلاغ آیین‌نامه‌های ویژه برای کمیته‌های تخصصی و توجه به دستگاه‌های مختلف در قالب وزارتخانه‌های مرتبط خبر داد و یادآور شد: در بحث توانمند‌سازی سازمان‌های مردم نهاد و تخصصی کردن حرکت آنها اقدامات خوبی صورت گرفته است که امیدواریم در سطح استانی و منطقه‌ای نیز بتوان بخش عظیمی از هدف‌گذاری‌ها را به سرانجام رساند.

معتمد‌نیا به فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان از سال گذشته و عنایت ویژه به غنابخشی مصوبات کمیته‌های تخصصی اشاره کرد و ابراز داشت: وزارت ورزش و جوانان به عنوان نخ تسبیح دانه‌های آنها را کنار هم هماهنگ و منسجم می‌کند تا با تعیین سهم هر دستگاه در امور جوانان و ساماندهی آنها ورود عالمانه و منسجم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: پیش از این چنین انسجام و هم‌افزایی را به همراه وحدت رویه در دستگاه‌های مختلف شاهد نبودیم و قطعاً جوانان ما با چالش‌هایی روبرو بودند که با راه‌اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان بخش عظیمی از این مشکلات برطرف شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان شاخص ساماندهی امور جوانان را در 17 محور و 220 شاخص مصوب هیئت دولت در پنجم اسفند ماه سال گذشته یادآور شد و افزود: بر اساس این شاخص‌ها و محورهای فعالیت، شفاف‌سازی و تعیین تکلیف دستگاه‌ها مدنظر بوده و عملکرد دستگاه‌ها مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز به تذکر و ارشاد بخش عظیمی از نواقص و کوتاهی‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معتمد‌نیا در پایان سخنان خود گفت: پیش از این ستاد ساماندهی امور جوانان تنها در تهران تشکیل می‌شد که این ستاد امروزه در سطوح استانی و شهرستانی به شکل خاص و برنامه محور با همراهی استانداران و فرمانداران تشکیل می‌شود به طوری که در سال گذشته 100 ستاد استانی و 300 ستاد شهرستانی در سراسر کشور شکل گرفت که خروجی آنها نیز بسیار مطلوب بوده است.

انتهای پیام/62004/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول