اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان مشگین‌شهر:

سرانه ورزشی در مشگین‌شهر 52 سانتی‌متر‌ مربع به ازای هر نفر است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین‌شهر گفت: سرانه ورزشی شهرستان مشگین‌شهر 52 سانتی‌متر ‌مربع به ازای هر نفر است که این سرانه در حد متوسط می‌باشد.

سرانه ورزشی در مشگین‌شهر 52 سانتی‌متر‌ مربع به ازای هر نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی تبریز‌چی صبح امروز در جلسه هیئت‌های ورزشی در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: البته با احتساب اماکن سر‌پوشیده که سرانه حدود 23 سانتی‌متر‌ مربع دارند مجموع فضاهای ورزشی ما به طور میانگین به 75 سانتی‌متر مربع می‌رسد.

وی عنوان کرد: باید با برنامه پنجم توسعه این سرانه به یک متر و 20 سانتی‌متر‌ مربع برسد که در این زمینه به نظر می‌رسد پروژه‌های در حال اجرا می‌تواند ظرفیت خوبی برای ارتقای شاخص‌های ما در رسیدن به نقطه ایده‌ال سرانه و فضاهای ورزشی باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین‌شهر با یادآوری این‌که سایر دستگاه‌ها نیز از برخی سالن‌ها و فضاهای ورزشی بهره می‌برند که باید این ظرفیت را ارزشمند و قابل توجه بدانیم، افزود: امیدواریم دستگا‌ه‌های دولتی نیز حداقل در طول هفته بخشی از امکانات و فضاهای ورزشی خود را در اختیار علاقمندان ورزش قرار دهند.

تبریز‌چی ادامه داد: بعد از اردبیل شهرستان مشگین‌شهر دومین شهرستانی است که از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته بالاترین رقم را داراست به طوری که ما در حال حاضر بیش از 5 هزار و 94 ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف داریم که سعی می‌کنیم از ظرفیت آنها برای کسب مدال‌های رنگین استفاده کنیم.

تبریز‌چی تصریح کرد: از جمع‌ ورزشکاران ما یک‌هزار و 500 نفر بیمه شده در 1.5 ماه گذشته هستند و یک هزار و 350 نفر ورزشکار سازمان یافته بانو را در رشته‌های مختلف فعال و کوشا داریم.

این مسئول به فعالیت تیم فوتبال آلنی مشگین‌شهر در رده استانی اشاره کرد و گفت: البته در شهرهای کوچک و مناطق کمتر توسعه یافته فوتبال جوابگو نیست چرا که حمایت‌کننده‌ای نداریم که از این رشته بتواند حمایت مالی داشته باشد به طوری که یک تیم ورزشی ما با عنوان شاهین‌زرین مشگین‌شهر به دلیل آنکه نمی‌توانست هزینه‌های خود را تامین کند به سرمایه‌گذار پارس‌آبادی واگذار شد.

وی با یادآوری این‌که همچنان ورزش و جوانان مشگین‌شهر از کمبود منابع و اعتبارات رنج می‌برد، یادآور شد: ما در این شهرستان پیشنهاد کردیم مجمع خیرین ورزش راه‌اندازی شود تا صحنه ورزشی استان بیش از گذشته کوشاتر و فعال‌تر شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین‌شهر توسعه ورزش همگانی را در پارک جنگلی و خیاو‌چایی این شهرستان یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه روزه و به صورت عمومی روزهای جمعه در مساحت پنج کیلومتر این پارک جنگلی شاهد برگزاری مسابقات ورزشی همگانی و خانوادگی هستیم که اکثر خانواده‌ها به ویژه بانوان از این فضا استقبال می‌کنند.

تبریز‌چی اظهار داشت: در بخش ورزش بانوان نیاز به حمایت جدی و ایجاد فضای بهتر داریم که در این باب امیدواریم امکانات به حدی فراهم آید تا بستر و زمینه یک تحرک جدی در رشته‌‌های مختلف ورزشی بانوان و کسب مدال‌های رنگین بهتر فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر در مشگین‌شهر 30 سالن ورزشی فعال است که امیدواریم مجموعه‌های در حال احداث نیز در مناطق روستایی به سرعت تکمیل شده و به مرحله افتتاح برسد.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول