اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان:

سرانه 68 سانتی‌متری فضای ورزشی‌/‌به اندازه 20 سال در دولت احمدی‌نژاد سالن احداث شد‌

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان گفت: سرانه ورزشی کشور 68 سانتی‌متر است که این سرانه با توجه به پروژه‌های در حال تکمیل تا پایان امسال به 80 سانتی‌متر می‌رسد.

سرانه 68 سانتی‌متری فضای ورزشی‌/‌به اندازه 20 سال در دولت احمدی‌نژاد سالن احداث شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا شیثی ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های ورزشی شمال استان اردبیل اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش‌های قهرمانی جزو اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است به طوری که در دولت نهم و دهم زیر‌ساخت‌های لازم برای این امر مهیا شده است.

وی تاکید کرد: در هشت سال اخیر به اندازه 20 سال قبل از آن سالن ورزشی در روستاها و مناطق محروم احداث شد که روستاییان از این فضاها بهره‌مند شدند.

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: با تخصیص اعتبارات قابل توجه به پروژه‌های ورزشی استان اردبیل سرانه فضاهای ورزشی استان افزایش یافته است.

شیثی افزود: این سرانه به حدی افزایش یافته که حتی از میانگین کشوری افزون‌تر شده و به حدود 85 سانتی‌متر رسیده است.

این مسئول توجه به توسعه فضاهای ورزشی در مناطق محروم و مرزی را جزو ضروریات در مبارزه با بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی توصیف کرد و ادامه داد: این توجه مسئولان نشان می‌دهد که به موقعیت استراتژیک شهرستان‌های مرزی شمال استان اردبیل توجه ویژه صورت می‌گیرد.

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان همچنین در بازدید از چند پروژه ورزشی پارس‌آباد نیز تصریح کرد: چند طرح و سالن ورزشی در سوم خرداد امسال در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

شیثی در بازدید از پروژه‌های مهر ماندگار ورزشی در شمال استان گفت: پروژه سالن چند منظوره تکله‌کندی 25 خرداد در قالب پروژه‌های مهر ماندگار افتتاح می‌شود.

وی از تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی برای پروژه‌های خوابگاه ورزشکاران و سالن چند منظوره اولتان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدیدها مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز ابراز داشت: سرانه ورزشی شهرستان پارس‌آباد 56/0 مترمربع و میانگین سرانه ورزشی کشور دو مترمربع می‌باشد.

احد پازاج ادامه داد: شهرستان پارس‌آباد دارای 12 سالن ورزشی سرپوشیده و یک میدان چمن فوتبال است و نظر به پایین بودن سرانه ورزشی نیاز به توسعه اماکن ورزشی و سالن‌های طبقاتی در شهرستان بسیار ضرورت دارد.

انتهای پیام/62003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول