اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ادغام ورزش و جوانان به برنامه‌ریزی‌ها لطمه نزده است

استاندار اردبیل گفت: بعد از ادغام تربیت بدنی و امور جوانان حرکت‌ها با تدبیر مناسب و منسجم بوده و لطمه‌ای به برنامه‌ریزی‌ها و اهداف وارد نشده است.

ادغام ورزش و جوانان به برنامه‌ریزی‌ها لطمه نزده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری اردبیل اظهار داشت: بعد از ادغام تربیت بدنی با امور جوانان مباحث مختلفی مبنی بر مثبت یا منفی بودن این حرکت در جامعه مطرح شد به طوری که عده‌ای مخالف با این ادغام بوده و این ادغام را نوعی ضربه به جایگاه جوانان و فراموش شدن این قشر در هیاهوی ورزش اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: البته عده‌ای از افراد جامعه و کارشناسان به ویژه مجلسیان موافق این ادغام بودند چرا که با شکل‌گیری یک وزارتخانه بحث نظارت و کنترل و سئوال و جواب از وزیر در پاسخگویی به مسائل این حوزه راحت‌تر انجام می‌شد.

استاندار اردبیل یادآور شد: فارغ از دیدگاه‌های مختلف در ادغام ورزش و جوانان موضوع جوانان نباید فدای برخی هیاهوها و حاشیه‌پردازی‌های حوزه ورزش شود چرا که در وهله اول برای رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات جوانان به آمار و اطلاعات دقیق و سپس برنامه‌ریزی صحیح نیاز داریم.

نیکزاد گفت:‌ ورزش تنها یکی از مشغله‌ها و نیازهای جوانان است و می‌تواند موضوع مطرح شده در زیر‌مجموعه نیاز جوانان باشد چرا که جوانان ما امروز علاوه بر ورزش به تلاش و کوشش جدی در مسائل اجتماعی،‌ اقتصادی، ازدواج، تامین مسکن و شغل آبرومند نیاز دارند ولی گاه آمار و اطلاعات دقیقی از نیاز آنها وجود ندارد.

این مسئول اطلاعات را پایه برنامه‌ریزی در تمام امور به ویژه امور جوانان و رفع دغدغه‌ها و نیازهای آنها توصیف کرد و ابراز داشت: یک مدیر توانمند ما در حوزه ورزش و جوانان و همچنین معاونت امور جوانان که خود در حکم چهار پنج مدیرکل است باید جمع‌بندی آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت جوان داشته باشد تا بتواند درست بیندیشد، برنامه‌ریزی کند و هدفمند در این راستا حرکت داشته باشد.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل افزود: اینکه نهادی بیاید از پول بیت‌المال ارتزاق کند اما در برابر مردم و مسئولیتی که عهده‌دار شده است پاسخگو نباشد این عین بی‌عدالتی است و قطعاً وجدان‌های آگاه در این زمینه نمی‌توانند آرام نشسته و ساکت باشند.

نیکزاد با اشاره به شناسایی 430 هزار جوان پر‌تلاش با انگیزه مضاعف در استان اردبیل تصریح کرد: به یقین سرمایه هر کشور، هر استان و شهر نیروی انسانی است و گل سرسبد این نیروها جوانانی هستند که می‌توانند به حرکت جامعه سرعت، شتاب و نشاط خاص ببخشند.

ادغام ورزش و جوانان به برنامه‌ریزی‌ها لطمه نزده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: هر چند در زمان معاونت این دو حوزه به عنوان زیر‌مجموعه ریاست جمهوری هماهنگی‌ها و حرکت‌ها منسجم‌تر و با شکل و سیاق مطلوبی انجام می‌شد اما بعد از ادغام نیز حرکت‌ها با تدبیر مناسب منسجم بوده و لطمه‌ای به برنامه‌ریزی‌ها و اهداف وارد نشده است.

استاندار اردبیل به اهمیت کار در معاونت امور جوانان و حساسیت شناسایی نیاز و مطالبه آنها اشاره کرد و گفت: اگر ما از ظرفیت 430 هزار جوان در این استان بهره کافی را ببریم قطعاً در رسیدن به چشم‌انداز 1404 که باید کشورمان و استان اردبیل به قدرت اول اقتصاد منطقه و تحولات جدی تبدیل شود قصور و کوتاهی نخواهیم کرد.

نیکزاد بحث اوقات فراغت و تابستان پرشور و نشاط برای جوانان و نوجوانان را یادآور شد و تاکید کرد: در تابستان به دلیل تعطیلی مدارس بحث برنامه‌ریزی اوقات فراغت پر‌رنگ‌تر دیده می‌شود و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها در کنار ورزش و جوانان دست به دست هم دهند تا با یک برنامه‌ریزی درست و اطلاع‌رسانی صحیح بتوان کشور را به سمت قله‌های افتخار و عزت سوق داد.

این مسئول همراهی سازمان‌‌ها و دستگاه‌های غیر‌دولتی را در یاری رساندن به حوزه اوقات فراغت جوانان و برنامه‌‌ریزی منسجم در این زمینه یادآور شد و افزود: در کنار رفع برخی از خلا‌ها باید غفلت‌های سال‌های گذشته را جبران کنیم و بر همین اساس نمایشگاه اطلاع‌رسانی اوقات فراغت اوایل تیر ماه در اردبیل برگزار خواهد شد.

استاندار اردبیل یادآور شد: ما باید برنامه‌محور، منسجم و با تشکیل جلسات ماهانه در حوزه ساماندهی امور جوانان حرکت کنیم و از ظرفیت‌های خالی و دیدگاه‌های صاحب‌نظران بهتر بهره‌ ببریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود اذعان داشت: نباید خودمان را در برابر مشکلات، نارسایی‌ها و کمبود‌ها و برخی ضعف‌ها فریب دهیم و یا بخواهیم نسبت به آنها اهمال و سستی کنیم بلکه متولیان امور جوانان باید به مانند نوار قلبی که عیوب یک بیمار را مشخص می‌کند معایب، تنگناها و مشکلات جوانان را به ما منعکس کنند تا در قالب جلسات و کمیته‌ها که در حقیقت ریل‌گذاری در این مسیر است بهتر بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/62004/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول