اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل مطرح کرد

تفریحات سالم جوانان مغفول مانده است/جزئیات پرداخت وام به زندانیان

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تفریحات سالم جوانان و تخلیه هیجانات و انرژی آنها در قالب یک فضای تفریحی نشاط‌آور مورد غفلت واقع شده است.

تفریحات سالم جوانان مغفول مانده است/جزئیات پرداخت وام به زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار داشت: همه دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی همت و تلاش خود را به کار گرفتند تا برای جامعه هدف خود به ویژه جوانان و نوجوانان ارائه خدمات کنند.

وی تصریح کرد: در این مسیر آنچه که به عنوان دغدغه جوانان بیشتر مطرح می‌شود خواسته‌ها و مطالبات آنها در حوزه معرفت‌افزایی، حرکت‌های زیربنایی در حوزه آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی است که جوانان ما به عنوان سرمایه‌های ارزشمند یک جامعه باید به آنها مجهز شوند.

زلالی خاطر نشان کرد: هر هزینه‌‌کرد در این حوزه را باید سرمایه‌گذاری تلقی کنیم چرا که بالندگی، توسعه و ترقی کشور به دست اصلی‌ترین سرمایه‌های این کشور انجام می‌شود و قطعاً در برنامه‌ریزی‌ها باید از توان و بضاعت آنها بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته ما در جامعه هدف خود برای هفت تا هشت هزار نفر در ایام فراغت سرویس‌دهی کردیم، بیان داشت: این ارائه سرویس در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت شامل برپایی کلاس‌های تقویتی، مهارت‌آموزی و برنامه‌های متنوع تفریحی نشاط‌آور بوده است.

وی اضافه کرد:‌ نباید همه جنبه‌های ایام فراغت را مربوط به جنبه آموزشی و آگاهی‌بخشی بدانیم بلکه تفریحات سالم جوانان مورد نیاز و خواست اصلی آنها است که در سال‌های اخیر نسبت به آن غفلت کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان یادآور شد:‌ هر چقدر در این حوزه تلاش، برنامه‌ریزی و هزینه داشته باشیم یک سرمایه‌گذاری واقعی در زدودن آسیب‌ها و برخی نگرانی‌های حوزه جوانان است.

زلالی ادامه داد:‌ رسالت کمیته امداد رسالت فرهنگی است و ما در این رسالت پیشتازتر از سایر دستگاه‌های فرهنگی عمل کرده و خدمات ارائه می‌کنیم.

وی به ادغام ورزش و جوانان و عیب اصلی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان به جای آن که جوان را اصل قرار داده و ورزش را زیرمجموعه آن بداند ورزش را در نگاه کلی برنامه‌ریزی کرده و بحث جوان را به عنوان زیربخشی از ورزش تلقی می‌کند که این خود قطعاً آسیب جدی به حوزه شور و نشاط و تکاپوی جوان وارد می‌کند.

زلالی با یادآوری اینکه فعالیت کمیته‌های مختلف می‌تواند یک تحول جدی در نگرش‌ها و نگاه به جوانان و نسل آینده‌ساز را زمینه‌ساز شود، از متولیان امر خواست با تدبیر درست برای جوانان برنامه‌ریزی کنند.

آزادی پنج زندانی غیرعمد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان همچنین در جلسه عصر امروز ستاد دیه شهرستان اردبیل از آزادی 25 زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل خبر داد.

بهروز زلالی گفت: برای آزادی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد بالغ بر 130 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این زندانیان نیازمند به دلیل قادر نبودن به تأمین و پرداخت محکومیت‌های مالی خود در زندان مانده بودند، افزود: این مبلغ در قالب وام محکومان نیازمند به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

زلالی این اقدام را یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های نیازمند توصیف کرد و اظهار داشت: در این راستا وام محکومان در اختیار زندانیان نیازمند و آبرومند قرار گرفته تا آنها به آغوش خانواده خود بازگردند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: پس از بررسی‌های لازم و تشکیل پرونده برای افراد واجد شرایط و دریافت ضمانت‌نامه معتبر وام دیه تا سقف 8 میلیون تومان و وام محکومان مالی تا سقف 6 میلیون تومان برای زندانیان معسر پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/62005‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول