اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان:

اجرای طرح تفریحی گاوازنگ 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان اعتبار مورد نیاز برای عملیاتی شدن طرح تفریحی و توریستی گاوازنگ زنجان را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار برای همه مجموعه پیش‌بینی شده است.

اجرای طرح تفریحی گاوازنگ 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدمهدی احمدیان شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح مجموعه تفریحی گاوازنگ از سال 70 توسط استانداری زنجان آماده شده است، اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح با مجموعه‌های مختلف از جمله جابه‌جایی روستاییان ساکن در دستورکار قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی منطقه تفریحی گاوازنگ زنجان بعد از مدتی از سال 87 به صورت جدی پیگیری شده است، افزود: اجرای باغ ایرانی و مجموعه‌های تجاری، هتل و بلوارهای گوناگون با همکاری ارگان‌های مختلف طراحی شده است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان از در نظر گرفته شدن تمهیدات خاص برای حل مشکلات ترافیکی منطقه گاوازنگ خبر داد و گفت: حل این مشکل نیاز به زمین داشت که تملک این زمین‌ها زمان‌بر بود.

وی از طراحی هتل چهار ستاره، برج تجاری و اداری و مسکونی ویژه در منطقه توریستی تفریحی گاوازنگ زنجان خبر داد و گفت: طرح گاوازنگ زنجان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.

احمدیان، اعتبار مورد نیاز برای عملیاتی شدن طرح تفریحی و توریستی گاوازنگ زنجان را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای ایجاد بلوارها، مسیرهای دسترسی، تملک زمین‌های مورد نیاز و پارک طراحی شده در مجموعه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای احداث سد در منطقه بیان داشت: احداث این سد هم با اعتبار 40 میلیارد تومانی عملیاتی می‌شود.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان تأکید کرد: اغلب تملکات مورد نیاز برای اجرای طرح منطقه تفریحی و توریستی گاوازنگ زنجان انجام شده است.

وی از در نظر گرفته شدن تله‌کابین در منطقه تفریحی گاوازنگ زنجان خبر داد و افزود: تله‌کابین منطقه قرار بود توسط بخش خصوصی انجام شود، اما عملیاتی نشده است.

احمدیان تصریح کرد: اجرای طرح تله‌کابین در حال حاضر 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به درآمدزا بودن آن، اجرای آن توسط بخش خصوصی در اولویت قرار دارد.

شهردار زنجان در این جلسه مساحت شهر زنجان را 6 هزار و 400 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: مجموعه یک‌هزار و 100 هکتار از این مجموع را باغ‌های جنوب شهر زنجان تشکیل می‌دهد.

حبیب ملایی‌یگانه با اشاره به در دست بررسی بودن طرح تفصیلی شهر زنجان تصریح کرد: طرح‌های توسعه‌ای شهر زنجان در بخش‌های شمال آن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه منطقه گاوازنگ زنجان خارج از محدوده شهر قرار گرفته است، ادامه داد: ساخت و سازهای انجام شده در این منطقه با طرح جامع شهری مغایرت‌هایی دارد که به بافت شهری آسیب می‌زند.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول