اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه گردشگری شهرداری‌های خراسان‌رضوی:

توجه مسئولان به فرصت‌های تفریحی اطراف مشهد از حاشیه‌نشینی می‌کاهد

مدیر توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی گفت: بسیاری از مناطق اطراف مشهد می‌تواند با نگاه و توجه مدیران و مسئولان به فرصت‌های تفریحی تبدیل شود که همین امر مشکلات حواشی اطراف شهر مانند حاشیه‌نشینی را کاهش می‌دهد.

توجه مسئولان به فرصت‌های تفریحی اطراف مشهد از حاشیه‌نشینی می‌کاهد

محسن لشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: ساز و کار مشهد مقدس که دومین شهر مذهبی جهان محسوب می‌شود و بیش از 30 میلیون جمعیت زائر و مجاور را سالانه در خود جای می‌دهد را نمی‌توان بدون یک برنامه مشخص تعیین کرد؛ در این راستا پیگیری تدوین طرح جامع و تفصیلی مشهد باید از اولویت‌های چهارمین دوره شورای شهر مشهد باشد.

مدیر توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر با رشد حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد رو‌به رو هستیم؛ باید با همت و تلاش اعضای شورای چهارم طرح جامع و تفصیلی مشهد مقدس تدوین شود.

لشگری خاطرنشان کرد: با نگاه و توجه جدی به روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد مقدس و ایجاد بسترهای مناسب می‌توان از رشد حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد؛ به عنوان مثال افرادی که در مناطق ییلاقی اطراف مشهد همانند طرقبه و شاندیز زندگی می‌کنند کمتر تمایل مهاجرت به این شهر را دارند زیرا سهم خود را از حضور زائر در مشهد کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های عمرانی مشهد مقدس حداکثر استفاده را کرد، تصریح کرد: بسیاری از مناطق اطراف مشهد می‌تواند با نگاه و توجه مدیران و مسئولان به فرصت‌های تفریحی تبدیل شود که همین امر مشکلات حواشی اطراف شهر را کاهش می‌دهد.

مدیر توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی تاکید کرد: معماری اسلامی باید مورد توجه مهندسان در ساخت‌و سازها قرار گیرد تا تفاوت بین شهر مذهبی مشهد با سایر شهرها لحاظ شود.

لشگری با اشاره به نقاط ضعف و قدرت سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از نقاط قوت سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد می‌توان به توسعه فضای سبز و المان‌های شهری که به شهر شادی و نشاط می‌بخشد اشاره کرد؛ اما عدم همدلی اعضای شورای سوم از نقاط ضعف آن بود زیرا در صورت همدلی اعضا پیشرفت کارها و توسعه و آبادانی شهر با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/70022/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول