اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

تعدد کاندیدا‌های اصولگرا‌ در انتخابات موجب شکست می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری عامل شکست اصولگرایان است.

تعدد کاندیدا‌های اصولگرا‌ در انتخابات موجب شکست می‌شود

آیت‌الله سید یحیی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با گلایه‌مندی از اینکه ‌قوانین مجلس شورای اسلامی در مورد انتخابات ناقص است، اظهار داشت: ‌‌چند دوره از مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، اما نمایندگان برای مسئله انتخابات ریاست جمهوری قانون جامعی وضع نکرده‌اند. 

وی بیان داشت: برای اعلام کاندیداتوری در شوراهای شهر و روستا ‌نخستین شرط داشتن مدرک لیسانس است، اما در مورد انتخابات ریاست جمهوری به خواندن و نوشتن کفایت شده و این یک اشکال اساسی برای مجلس و کشور ما است.‌

جعفری در مورد تعدد نامزدهای اصولگرایان‌ در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این افراد یا خودشان استعفا دهند و یا اینکه سران اصولگرا‌ بررسی کنند که کدام نامزد امتیاز بیشتری دار‌د‌‌.

وی خاطر نشان کرد: ما یک رئیس جمهور نیاز داریم و رقابت هم با حداکثر 10 نفر ممکن می‌شود‌. کاندیداتوری بیش از این تعداد یک امر نامعقول برای انتخابات ریاست جمهوری است، اما قانونی در این زمینه وضع نشده و عدد نامزدها به حدود 700 نفر رسیده و سرانجام کار را نیز نامشخص کرده است.

جعفری تصریح کرد: تعدد زیاد کاندیداها و پخش شدن آرا عامل شکست اصولگرایان است و سران اصولگرا این نکته را درک می‌کنند و در زمان باقیمانده چاره‌ای برای آن در نظر می‌گیرند.

وی افزود: اگر همه این افراد در صحنه باشند، رأی‌ها می‌شکند و چه بسا منتهی به شکست اصولگرایان شود و این امر اصلا خوب نیست. 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان عنوان کرد: معیار من در مسائل اصلاح‌طلب و اصولگرایی نیست، معیار تقوا، ایمان، ولایتمداری، فضائل و کمالات اخلاقی است. 

جعفری گفت: ‌خلق حماسه سیاسی زمانی است که افراد شاخص، مشهور و معروف وارد انتخابات شوند ‌که در این زمینه تعداد زیادی حضور دارند، اما مردم هستند که باید بررسی دقیق داشته باشند.

وی بیان کرد: مردم فردی که واقعا مناسب، صالح و شایسته‌تر از دیگران برای این مقام و مسئولیت است، انتخابات کنند.

جعفری گفت: حضور حماسی مردم و هر کس که طبق قانون امکان شرکت در انتخابات را دارد، واجب شرعی است که باید به آن عمل کند.

انتهای پیام/80017/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول