اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

برخورد قاطعانه با کسانی که به دنبال فتنه انتخاباتی باشند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تمام رسانه‌های بیگانه می‌خواهند به مردم القا کنند که عدالت در طول انتخابات رعایت نمی‌شود، گفت: اگر کسی به دنبال فتنه باشد برخورد قانونی و قاطعانه خواهد شد.

برخورد قاطعانه با کسانی که به دنبال فتنه انتخاباتی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در تبیین اهمیت مضاعف انتخابات 24 خرداد تاکید و اظهار کرد: مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از میان نامزدهایی که شورای نگهبان براساس معیارهای قانون معرفی می کند، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ایستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند که بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.

وی رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از هرگونه تفرقه افکنی و بداخلاقی در انتخابات را ضروری دانست و افزود: در جریان انتخابات نامزدها و به خصوص هوادارانشان نباید به دنبال تفرقه بروند زیرا تمام این اختلافات ریشه در دنیا پرستی دارد و اگر تمام افراد تنها به فکر مصالح کشور باشند به افکار واحدی خواهند رسید.

خطیب جمعه تبریز با تأکید بر اینکه دشمنان در قبال این انتخابات اهدافی کاملاً مغایر با اهداف ملت ایران را دنبال می‌کنند، افزود: مردم ایران به دنبال فرد اصلحی هستند که کشور را با سرعت بیشتری در عرصه‌های مادی و معنوی به پیش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ایجاد زندگی بهتر و مرفه‌تر، عزت و استقلال ایران را در پرتو «شور و شوق و امید مردم» ارتقا بخشد.

وی اضافه کرد: اما دشمن به موازات تلاش برای سرد کردن انتخابات، دنبال فردی است که این مختصات را نداشته باشد و ایران را به وابستگی، ضعف، عقب ماندگی در عرصه‌های مختلف و قرار گرفتن در مسیر سیاست‌های بیگانگان بکشاند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات را از تاکتیک‌های اصلی دشمن دانست و گفت: آنها می خواهند به افکار عمومی القا کنند که رأی دادن و شرکت در انتخابات فایده‌ای ندارد پس چرا شرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها به قانون عمل می کند، گفت: همانطور که امام فرموده‌اند شورای نگهبان باید بر خلاف جوسازی به وظیفه خود عمل کند به خصوص در موقعیت کنونی که تمام رسانه‌های بیگانه می‌خواهند به مردم القا کنند که عدالت در طول انتخابات رعایت نمی‌شود.

وی گفت: اگر کسی به دنبال فتنه باشد برخورد قاطع و قانونی با آن خواهد شد.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: ملت ایران نیز این بار با حضور با نشاط، آگاهانه و با بصیرت خود  افتخار دیگری بر افتخارات خود می‌افزایند و تمام نقش های دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکا در هفته گذشته تلاش بسیاری کرد در سوریه به توفیقی دست پیدا کند و روسیه را به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در این زمینه همراه خود سازد که شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: به اعتراف خود سازمان سیا محبوبیت بشار اسد 75 درصد بوده و در صورت برگزاری انتخابات وی دوباره نیز موفق خواهد شد  و این امر نیز تروریست‌ها و نیروهای ضدسوری را مایوس و با مشکل جدی مواجه کرده است.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: در این ماه فرصت عبادت و خودسازی بیشتری فراهم است و مناسبت‌های خاصی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به فضایل و برکات ماه رجب گفت: این ماه، ماه خودسازی و اعتکاف است و همگی باید از این فرصت برای رسیدن به قرب الهی و دوری از گناهان بهره ببریم.

انتهای پیام/60002/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول