اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی:

فرمانداری بجنورد دلایل رد صلاحیت نامزدها را مشخص نکرده است / ملاک عمل ماده 26 و 29 آیین نامه انتخابات

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نشست اخیر اعضای این هیئت گفت: یکی از مهم‌ترین نکات در بررسی اعتراض برخی از داوطلبان نسبت به رد صلاحیت‌ها مشخص نشدن دلایل رد از سوی هیئت‌های اجرایی بود.

فرمانداری بجنورد دلایل رد صلاحیت نامزدها را مشخص نکرده است / ملاک عمل ماده 26 و 29 آیین نامه انتخابات

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه فرمانداری باید در فرم‌هایی که از سوی ستاد انتخابات ارائه شده دلایل رد صلاحیت‌ها را مشخص کند، تصریح کرد: با این وجود، این مهم از سوی این مرکز نادیده گرفته شده بود که مقرر شد تا این بندها را تکمیل و برای نشست این هفته هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی قرار دهند.

وی با اشاره به آمار رد صلاحیت شده‌های کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان اظهار کرد: بر همین اساس در بجنورد 11 نفر، در بخش مرکزی 33 نفر، حصار و گرمخان 23 نفر، اسفراین 6 نفر، بخش مرکزی این شهرستان دو نفر، بام و صفی آباد سه نفر از سوی هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شناخته شدند.

ثروتی همچنین شمار رد صلاحیت شده‌ها در آشخانه را هفت نفر، بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان هشت نفر، بخش مانه 23 نفر و بخش سملقان را 17 نفر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت بررسی صلاحیت‌ها در پی اعتراض برخی از داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای شهر و روستای استان در نشست اخیر بررسی شد، گفت: متأسفانه پرونده‌هایی در این هیئت مورد بررسی که بعضاً از سوی فرمانداری‌ها حتی خبر رد صلاحیت آنان اطلاع داده نشده و یا دلایل رد ذکر نشده بود.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه طبق قانون باید دلایل رد صلاحیت افراد ارائه شود، افزود: اینکه هیئت‌های اجرایی به چه استنادی داوطلبان رد صلاحیت کرده جای تأمل داشته البته در شیروان با اقدام شایسته هیئت اجرایی، دلایل رد این داوطلبان بند به بند قید شده بود.

به گفته وی برابر ماده واحده مجمع تشخیص مصلحت نظام باید دلایل رد با استناد به تبصره‌های یک و دو قید شده تا در این زمینه شفاف سازی انجام شود.

ثروتی تصریح کرد: بر همین اساس تمام هیئت‌های اجرایی و فرمانداری‌ها مکلف بوده تا صرفاً بر اساس مفاد قانونی و دلایل معتبر و استعلام از مراجع چهارگانه در این زمینه اظهار نظر و با ذکر دلایل رد در فرم‌های مخصوص در این زمینه به افراد اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: لازم است تا در این زمینه صرفاً بر اساس مستندات قانونی و دلایل و مدارک اظهار نظر کرده که متأسفانه در این زمینه اقدام لازم بر اساس ضوابط قانونی از سوی فرمانداری بجنورد و برخی از شهرستان‌ها انجام نشده است.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: فرمانداری‌هایی که به موضوع ماده 26 و ماده 29 و ذکر دلایل عدم رد صلاحیت توجه نکرده‌اند باید ظرف روزهای آینده این فرم‌ها را تکمیل و در اختیار این هیئت برای تصمیم گیری نهایی قرار دهند.

به گزارش فارس، پیش از این یک عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان از تایید 92 درصد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا خبر داده بود که با بررسی مجدد صلاحیت نامزدهای رد صلاحیت شده در این هیئت احتمال افزایش افراد تایید شده وجود دارد.

شورای اسلامی بجنورد در چهارمین انتخابات دارای 13 عضو خواهد بود.

انتهای پیام/63001/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول