اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

احترام به قانون از ایجاد چالش در انتخابات جلوگیری می‌کند

امام جمعه بافق گفت: ملاک‌هایی در نظام و انقلاب برای صلاحیت افراد وجود دارد که در صورت نبود آن‌ها، اشخاص رد صلاحیت می‌شوند لذا مردم و مسئولان باید با احترام به قانون، نظام و انقلاب از ایجاد چالش جلوگیری کنند.

احترام به قانون از ایجاد چالش در انتخابات جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با اشاره به در جریان بودن تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری به بیان وظایف شورای نگهبان در قبال این موضوع پرداخت و اظهار کرد: چهره‌های سیاسی و دینی که از نظر اعتقادی قوی هستند و از نظر سیاسی نیز بتوانند سیاست‌های خارجی و داخلی را اجرا کنند، مورد قبول همگان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این گزینش در همه جای دنیا نیز وجود دارد، تصریح کرد: در نظام ما هم حقوقدانان و فقها همه تأیید شده‌اند و کار این گزینش را طبق قانون بر عهده دارند و با بررسی روی شخصیت‌ها، افراد دارای صلاحیت را معرفی می‌کنند.

سلیمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد برگزاری انتخابات در کشور خاطرنشان کرد: انتخابات باید پرشور باشد و زمینه حضور آحاد مردم از طریق رسانه‌های گروهی، تریبون نماز جمعه و منابر فراهم شود.

امام جمعه بافق گفت: حضور در انتخابات باید حساب شده و گسترده باشد و هرچه باشکوه‌تر باشد عظمت انقلاب در داخل و خارج بالاتر است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت وجود آرامش در انتخابات تصریح کرد: کشور باید در آرامش کار کند و اگر نظام و کشوری مبتلا به چالش شد، راه‌های ترقی و پیشرفت بر روی آن بسته می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان باید در برابر این‌گونه مسائل آرامش خود را حفظ کنند و با همدلی و همراهی، زمینه ترقی و توسعه جامعه را رقم بزنند.

خطیب نماز جمعه بافق با اشاره به اینکه ممکن است فردی را شورای نگهبان رد کند، افزود: این موضوع غرض شخصی نیست و ملاک‌هایی در نظام و انقلاب برای صلاحیت افراد وجود دارد که در صورت نبود آن در اشخاص، فرد رد صلاحیت می‌شود و مردم و مسئولان باید با احترام به قانون ایجاد چالش نکنند.

سلیمانی تصریح کرد: وظیفه دولت و دولتمردان ایجاد امنیت و آرامش در کشور به ویژه در زمان انتخابات است چرا که امام راحل نیز با صراحت بیان کردند که ایجاد چالش در انتخابات جرم و گناه است.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به اول خرداد ماه روز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: امروز کشور ما در تنگنای اقتصادی و شرایط حساسی قرار گرفته و فشارهای اقتصادی زیادی بر کشور وارد شده اما از آغاز انقلاب، کشور در تحریم بوده و یک ذره در برابر آمریکا چراغ سبز نشان نداده است.

سلیمانی با بیان اینکه به تازگی آمریکا و ایادیش موضوع رابطه و مذاکره با ایران را با پیام مطرح کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکا برای اینکه مردم را گول بزند، دست به این ترفندها زده و تحریم‌های زیادی علیه کشور ما در زمینه نفت و اقتصاد اجرا کرده است.

امام جمعه بافق گفت: آمریکا برای به زانو در آوردن مردم و کشور ما، مشکلات زیادی را ایجاد کرده و در حال توطئه است که مردم را ناراضی و معترض نشان دهد اما مردم کشور ما متدین و مسلمانند و با پیروی از ولایت فقیه، همه این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای بیان می‌کنند رابطه با آمریکا باعث رفع تحریم‌ها می‌شود، اظهار کرد: خوی آمریکا استکبار و استعمارگری است و قصد دارد همه دنیا را قبضه کرده و هر کار که می‌خواهد بکند.

سلیمانی تصریح کرد: امروز در همه دنیا تنها کشوری که تاکنون زیر بار آمریکا نرفته است و علنی علیه آمریکا شعار داده و مشت به دهان آمریکا زده، کشور سرافراز ایران است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور ایران قطب مبارزه با استکبار و استعمار آمریکا است و همه کشورها و ملل مستضعفی که در آنها، انقلاب ضد استکباری صورت گرفته، درس آزادگی و مردانگی را از ایران گرفته‌اند.

گرامیداشت سالروز ولادت امام نهم، هفته ارتباطات و روز روابط عمومی‌ها و روز موزه و میراث فرهنگی، درخواست تجدید نظر در احداث خیابان مسجد جامع از سوی شورای شهر و شهردار بافق و ... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول