اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 – 134

جمشیدی: انتخابات شوراها در گلستان نیمه الکترونیکی است

رئیس ستاد انتخابات گلستان از آمادگی برای برگزاری انتخابات تمام‎الکترونیک شوراهای اسلامی خبر داد و گفت: وزارت کشور تصمیم دارد انتخابات شوراها را در تهران تمام‎الکترونیک برگزار کند و ظاهرا انتخابات در گلستان نیمه الکترونیکی است.

جمشیدی: انتخابات شوراها در گلستان نیمه الکترونیکی است

امروز 28 اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی هیئت نظارت اعلام می‎شود و بالاخره روزهای پر تب و تاب نامزدها به وضعیت بهتری خواهد رسید، و یقینا در زمان تبلیغات، شور انتخاباتی در گلستان دو چندان خواهد شد و 24 خرداد روز سرنوشت‎ساز کشور به دست مردم رقم می‎خورد که به فرموده رهبر معظم انقلاب حضور حداکثری و مهمتر از آن انتخاب اصلح چیزی است که در عرصه سیاسی انتخابات بیش از هر چیزی نیازمند تحقق آن هستیم.

در این راستا خبرنگار فارس تلاش کرد تا مخاطبان را درباره آخرین وضعیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‎وگویی با علیرضا جمشیدی رئیس ستاد انتخابات گلستان آگاه کند آنچه در ذیل می‎خوانید ماحصل این گفت‎وگوست:

فارس: آخرین وضعیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در گلستان چگونه است؟

جمشیدی: بعد از ثبت‎نام نامزدها وظیفه داشتیم که در راستای بررسی احراز صلاحیت آنان اقدام کنیم که بر اساس قانون، هیئت‎های اجرایی موظف بودند که از منابع چهارگانه دستگاه‎های اجرایی، نهادهای امنیتی و انتظامی که شامل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و ثبت احوال استعلام کنند که این مهم از سوی فرمانداران و بخشداران پیگیری شد.

پس از دریافت استعلام، بررسی احراز صلاحیت انجام گرفت و پس از بررسی عده‎ای انصراف دادند که این امر به بخشی از کار کمک کرد تا سریعتر و راحتتر به بررسی چگونگی صلاحیت‎ها اقدام کنیم و آنهایی که صلاحیت‎شان احراز شد ابلاغ کردیم.

فارس: کسانی که انصراف خود را برای رقابت در انتخابات اعلام کردند آیا جزو افراد صلاحیت شده بودند یا از ردصلاحیت شدگان؟

جمشیدی: خیر؛ احراز صلاحیت افراد مذکور مشخص نشده بود و کسانی که صلاحیت‎شان احراز نشد به آنها ابلاغ کردیم تا درصدد پیگیری برآیند  که لیست نهایی را به داوطلبان اعلام خواهیم کرد.

فارس: کسانی که نسبت به احراز صلاحیت خود اعتراض دارند چگونه می‎توانند اقدام کنند؟ آغاز تبلیغات کاندیداها از چه زمانی انجام می‎شود؟

جمشیدی: اگر کسی نسبت به احراز صلاحیت خود اعتراض داشته باشد قانون تکلیف را مشخص کرده است و می‎تواند اعتراض خود را به هیئت نظارت استان اعلام کند.

برای بررسی احراز صلاحیت‎ها در هیئت اجرایی و در حوزه هیئت نظارت تا به حال هیچ گزارش، مشکل و مسئله‎ای گزارش نشده است و با همکاری همه کاندیداها و تدبیر اعضای هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات تاکنون این امور به خوبی مدیریت شد و مشکلی را در این خصوص نداریم.

تبلیغات کاندیداها نیز از 16 خرداد به مدت یک هفته آغاز خواهد شد و کاندیداها در این فرصت زمانی می‎توانند تبلیغات داشته باشند.

فارس: گلستان چه تعداد شعب اخذ رای خواهد داشت؟

جمشیدی: گلستان دارای 14 شهرستان و 14 حوزه اجرایی انتخابات خواهد بود که 14 فرماندار شهرستان‎ها جزو روسای هیئت اجرایی انتخابات هستند.

تعداد شعب نسبت به انتخابات دوره قبل که انتخابات مجلس نهم برگزار شد بیشتر است، در این دوره حدود 13 تا 15 شعبه داریم ولی در انتخابات مجلس 9 حوزه با یکهزار و 230 شعبه اخذ رای در گلستان انتخابات برگزار شد.

فارس: انتخابات در گلستان به صورت الکترونیکی برگزار می‎شود یا نیمه‎الکترونیکی؟

جمشیدی: ظاهرا گلستان این دوره از انتخابات را به صورت تمام الکترونیک نخواهد داشت اما در دوره قبل مرحله اول در علی‎آباد کتول به طور تمام الکترونیکی برگزار شد و حوزه گرگان و آق‎قلا نیز تمام الکترونیکی بود، این بار نیز ما آمادگی داشتیم یکی از حوزه‎های انتخابیه را در یکی از شهرستانها تمام الکترونیکی برگزار کنیم اما ظاهرا وزارت کشور تصمیم دارد انتخابات شوراها را در تهران به صورت تمام الکترونیک برگزار کند و ما هم امکاناتی که مربوط به تمام الکترونیکی بودن بود را در اختیار وزارت کشور قرار دادیم بنابراین انتخابات در گلستان در همه حوزه های نیمه الکترونیک برگزار می‎شود

فارس: شور انتخابات را در گلستان چطور می‎بینید؟

جمشیدی: تا این لحظه در حوزه شورا و ریاست جمهوری شور انتخاباتی در حد عمومی است و قطعا پس از پایان بررسی احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری و کاندیداهای شورای شهر، شور و نشاط بیشتری خواهد شد به ویژه از زمانی که تبلیغات شروع شود قطعا با شور و شوق قویتری مواجه خواهیم بود.

فارس: برنامه‎ای برای ایجاد نشاط بیشتر برنامه‎ریزی کرده‎اید؟

جمشیدی: یک کاروان انتخاباتی در سطح استان از سوی صدا و سیمای مرکز مدیریت می‎شود که اکیپی به شهرستان ها اعزام خواهند شد و هر شهری می‎تواند با این اکیپ ارتباط برقرار و نکته نظرات خود را از طریق صدا و سیمای استان منتشر کند که این برنامه از ابداعاتی است که امیدواریم نشاط انتخاباتی را قوی‎تر و پررنگ‎تر کند.

فارس: وظیفه رسانه را در ایام تبلیغات چقدر مهم می‎دانید؟

جمشیدی: رسانه‎ها نقش بسیار مهمی دارند، دشمن تمام سعی خود را به مایوس کردن مردم در انتخابات معطوف کرده است لذا ما که دوستدار نظام و علاقمند به نظام دینی هستیم باید سعی کنیم همه تلاش دشمن را خنثی و نقشه‎ها و توطئه‎هایش را بررسی کنیم.

استراتژی و نگاه نظام اسلامی حضور فراوان مردم است ملت ما چون انسان‎های مومن و ولایتمداری هستند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «بنده شک ندارم که به فضل الهی حضور مردم پرشور و گسترده خواهد بود» معتقدم که مردم در روز 24 خرداد مشت محکمی بر دهان مستکبران، زیاده‎خواهان و دشمنان نظام خواهد زد.

بنابراین رسانه‎ها باید در مسیر حضور گسترده مردم فعالیت کنند و نسبت به تبلیغ و تبیین حضور بیشتر اهتمام کنند  و تلاش‎شان در روشنگری ویژگی‎های انتخاب اصلح باشد و در انتخاب باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را که به انتخاب اصلح اشاره داشتند مدنظر قرار دهند چراکه اگر انتخاب اصلح داشته باشیم یقینا عزت و اقتدار نظام دینی افزایش خواهد یافت.

فارس: سخن پایانی و مطلبی که لازم می‎دانید؟

جمشیدی: معتقدیم کاندیدای منتخب باید دارای روحیه مقاومت و جهادی باشد نه اینکه تسلیم بیگانگان شود و انها را خوشحال کند چنانکه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اخذ رای یک روز انجام می‎شود اما اثرگذاری آن ممکن است تا چهار سال یا حتی بیشتر باقی بماند.

انتهای پیام/84001/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول