اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

قانون با هیچ کس غرض شخصی ندارد

امام جمعه زاهدان گفت: قانون حرف نهایی در انتخابات را می‌زند و با هیچ کس غرض شخصی ندارد.

قانون با هیچ کس غرض شخصی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری در کشور در چهار مرحله، ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، برپایی انتخابات با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و ورود اصلح به پاستور اجرایی می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست به مدت پنج روز، 656 نفر برای تصدی‌گری پست ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که از این تعداد 30 نفر خانم و بقیه آقا بودند.

خطیب جمعه زاهدان ادامه داد: 539 نفر متأهل و 117 نفر مجرد در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم شرکت کردند که 86 نفر مدرک دکترا، 153 نفر مدرک فوق لیسانس، 213 نفر لیسانس و بقیه مدارک تحصیلی پایین‌تر داشتند.

سلیمانی بیان کرد: ثبت‌نام 656 نفر در یک فضای آرام قطعاً آثاری به دنبال داشت، بالا بردن افزایش مشارکت، جامعیت پوشیدن به طیف‌ها و سلایق فکری و شکست طرح دشمن برای القای جدی نبودن انتخابات در ایران از جمله این دستاوردها است.شرکت 656 نفر در مرحله ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری، طرح انتخابات فرمایشی و نمایشی استکبار جهانی در ایران را خنثی کرد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه حضور چشمگیر در مرحله ثبت‌نام نقشه دشمنان را نقش برآب کرد، گفت: همه گروه‌ها در مرحله ثبت‌نام انتخابات آمادگی خود را برای خدمت در چارچوب نظام اسلامی به نمایش گذاشتند و این عمل سبب شد تا گروه‌های تحریم کننده انتخابات، بی‌اعتبار شوند.

سلیمانی در ادامه به ضایعات ناشی از فراوانی ثبت‌نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و بیان داشت: در راستای ریزش فراوانی در احراز صلاحیت شورای نگهبان جوسازی را به دنبال دارد که این به بدنه اجتماعی جامعه فشار وارد می‌کند.

وی افزود: اگر فردی که رد صلاحیت شده در مسیر انقلاب قرار گیرد و بصیرت را در پیش خود قرار دهد به عنصر ارزشی نظام مبدل می‌شود اما غیر از این باشد به ابزاری در دست دشمنان تبدیل می‌شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جایگاه ریاست جمهوری سخت و دشوار است ما تشکر می‌کنیم از آنهایی که در مرحله ثبت‌نام شرکت کردند اما از این همه ثبت‌نام کننده فقط به تعداد انگشتان دست احراز صلاحیت می‌شوند بنابراین از آنهایی که رد صلاحیت می‌شوند می‌خواهم که علیه انقلاب و نظام تبلیغات منفی نکنند زیراکه این عمل ریختن آب به آسیاب دشمن است.

سلیمانی اضافه کرد: احراز صلاحیت یک فرآیند عادی در دنیا به حساب می‌آید ریاست جمهوری یک شغل معمولی نیست که اختیارات آن محدود و مختصر باشد، ریاست جمهوری دومین شخص حکومت و اولین شخص در امورات اجرایی یک کشور است به دلیل اهمیت آن وزارت کشور و در رأس آن شورای نگهبان برای احراز صلاحیت آن در انتخابات ورود پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بی‌اعتنایی به جو سازی‌ها به خاطر اهمیت کار و سلامتی آن وظیفه ثبت‌نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری باشد، بیان کرد: تخطی نکردن از قانون وظیفه کنونی ثبت‌نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری است چراکه قانون حرف نهایی در انتخابات را می‌زند و با هیچ کس غرض شخصی ندارد.

خطیب جمعه زاهدان افرادی را که از آنها احراز صلاحیت به عمل نیامد مورد خطاب قرار داد و گفت: افراد با وجدان اخلاقی و بینش سیاسی شیوه تمکین را در پیش بگیرند و به ذخیره نظام و به دنبال آن به صورت تدریجی به رجال سیاسی تبدیل شوند.

سلیمانی از شور و هیجانات به وجود آمده ناشی از انتخابات ریاست جمهوری ابراز خرسندی کرد و افزود: با مدیریت هیجانات انتخاباتی مردم در سایه کانون رهبری، حماسه سیاسی در 24 خردادماه به بار می‌نشیند.

وی به فرائض ماه رجب اشاره کرد و گفت: رجب ماه سرنوشت‌ساز برای ما مسلمانان است، انسان‌ها با دعا و مناجات‌های شبانه به ماه مبارک رمضان ورود پیدا می‌کنند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: پروردگار بر تمامی احوال ما ناظر و آگاه است در ماه رجب نزولات پروردگار بر انسان‌ها بیشتر می‌شود و آنها می‌توانند با ذکر و دعاهای شبانه سرنوشت خود را در ماه مبارک رمضان رقم بزنند.

انتهای پیام/75002/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول