اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

قانون‌پذیری مهمترین اصل در انتخابات باشد

امام جمعه نکا گفت: قانون مداری و قانون‌پذیری، مهمترین اصل در انتخابات است که باید مورد توجه کاندیداهای انتخاباتی و طرفدارانشان قرار گیرد.

قانون‌پذیری مهمترین اصل در انتخابات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمد‌باقر محمدی لایینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه نکا اظهار داشت: پیشبرد برنامه‌ها نیازمند قانون است اما قانون به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد و باید در این رابطه یک مرجع قانونی آن را اجرا و مشخص کند و همه ما نیز باید به این مرجع احترام بگذاریم.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری امسال حدود 700 نفر ثبت نام کردند که ما تنها نیازمند یک رئیس جمهور هستیم. همه این افراد هم واجد شرایط برای پذیرش این پست نیستند و باید در این رابطه همه ما تابع رای شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی در احراز صلاحیت نامزدها باشیم.

حجت‌الاسلام محمدی لایینی، ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید ضمن آگاهی به حدود اختیارات خود در قانون اساسی خدمت به نظام اسلامی را هدف برنامه خود قرار دهند.

وی بیان داشت: عدم احراز صلاحیت یک کاندیدا مبنی بر بد بودن وی نیست بلکه به این معنا است که برای این پست و مقام شایسته نیست و در این رابطه باید قانون‌مداری و حفظ وحدت سر لوحه کار ما باشد.

امام جمعه نکا با بیان اینکه مردم باید با آگاهی لازم فرد اصلح را انتخاب کنند، یادآور شد: محور وحدت ما ولایت فقیه است و همه ما باید حول محور رهبری و ولایت، به حضور حداکثری در انتخابات کمک کنیم و انتخاباتی با شور و شعور خلق کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی لایینی در ادامه با اشاره به ایام کشاورزی گفت: کشاورزان دارای مشکلات فراوانی در رابطه با کود، سم، سوخت و... هستند و مسئولان باید به داد آنان برسند و به موقع مشکلات را برطرف کنند، اما این کمبودها نباید مانع حضور ما در انتخابات شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید در این دوره حساس به مشکلات مردم نیز رسیدگی کنند و به بهانه انتخابات، مشکل نادیده گرفته نشود و مردم هم باید با حضور حداکثری در انتخابات، سرنوشت جامعه را بدرستی رقم بزنند.

امام جمعه نکا همچنین با اشاره به فصل گرما و عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: وضعیت فعلی جامعه نگران‌کننده است و مسئولان و مردم باید در این رابطه احساس وظیفه بیشتری کنند و امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

وی افزود: نهادهای مربوطه دولتی و دستگاه‌های نظامی و انتظامی در بحث حجاب و عفاف در جامعه، با دقت بیشتری وارد شوند تا گرما و افزایش دما موجب ایجاد بی‌بند و باری در جامعه نشود.

امام جمعه نکا با اشاره به زمان اعتکاف نیز اظهار داشت: اعتکاف از نماز صبح 13 رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد که این انس و الفت با خدا، اکنون در جامعه و در بین جوانان به یک فرهنگ دینی با ارزش تبدیل شده است.

وی گفت: خداوند را شاکریم که با توجه به حملات همه جانبه فرهنگی از رسانه‌های مختلف توسط دشمنان، همچنان توجه به ارزش‌های دینی و عبادی در دستور کار است و این بیانگر افزایش تقوای الهی در بین جامعه است.

انتهای پیام/86002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول