اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بزرگترین خانه خشتی جهان انجام می‌شود

ساخت فیلم «انسان، معماری سنتی و مدرنیته» در رفسنجان

دومین فیلم کوتاه «انسان، معماری سنتی و مدرنیته» به مناسبت هفته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان ساخته می‌شود.

ساخت فیلم «انسان، معماری سنتی و مدرنیته» در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، دومین فیلم کوتاه «انسان، معماری سنتی و مدرنیته» به مناسبت هفته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه حاج آقاعلی رفسنجان در حال ساخت است.

کارگردان این فیلم کوتاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان گفت: معماری سنتی ویژگی‌های زیبایی شناسی، به کمال رسیدن، تامین آرامش، احترام و عزت را به واسطه نقش و نگارها، هشتی‌ها، حیات خلوت، اندرونی و بیرونی دارا هستند این در حالی است که در اکثر خانه‌های امروزی این کاربری‌های معماری وجود ندارد و خانواده‌ها از آرامش کمتری برخوردار هستند.

شهلا مکی‌آبادی دیدگاه‌های مختلف اسلامی و ریشه‌ای، معماری سنتی و زندگی مردم قدیم در رفسنجان را در این خانه به تصویر کشیده است.

وی حالت عرفانی، رشد کودک در این محیط ها توأم با امنیت، زیبایی‌شناسی، معماری سنتی و معماری مدرنیته را از بخش‌های این مستند بیان کرد و افزود: مخاطبان این فیلم می‌توانند، همه اقشار به ویژه دانشجویان رشته معماری باشند.

مکی‌آبادی که علاوه بر کارگردانی این فیلم، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم را بر عهده دارد، بیان داشت: سیدحمید سجادی و دانیال میزانی بازیگران این فیلم هستند و 50 درصد فیلم ساخته شده است.

وی مدت این فیلم کوتاه را حداکثر 20 دقیقه عنوان کرد و گفت: پس از ساخت قرار است این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در تیر ماه شرکت کند.

مکی‌آبادی خاطر نشان کرد: 12 سال قبل نیز نخستین فیلم کوتاه در این خانه به نام «گنجه خاموش» ساخته شد.

انتهای پیام/80016/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول