اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فعالیت‏های سازمان سینمایی کشور خبر داد

حمایت از سینماهای کشور از طریق تضمین کف فروش فیلم‏ها

معاون فعالیت‏های سازمان سینمایی کشور از حمایت از سینماهای کشور از طریق تضمین کف فروش فیلم‏ها خبر داد.

حمایت از سینماهای کشور از طریق تضمین کف فروش فیلم‏ها

مهدی عظیمی‏میرآبادی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در ارتباط با جبران کمبود سالن سینما در کشور نسبت به گذشته اظهار داشت: هم‏اکنون در کشور نزدیک به 350 سالن سینما داریم که این رقم، تعداد کمی است و نسبت به سالیان گذشته خیلی افت دارد.

وی دلیل اصلی افت تعداد سالن‏های سینما را مسائل شخصی بیان کرد و افزود: متأسفانه درگیری‏هایی از سوی برخی به دلیل اختلاف‏های شخصی انجام می‏شود و این دسته از افراد به علت از بین رفتن منفعت خود حاضر می‏شوند سینما را فلج کرده و به آن ضربه بزنند که این بحث نیاز به وقت بیشتری دارد.

معاون فعالیت‏های سازمان سینمایی کشور در پاسخ به سئوالی در رابطه با فیلم لاله و هزینه‏های میلیاردی انجام شده برای آن و اینکه این قبیل هزینه‏ها باعت فاخر شدن فیلم می‏شود یا خیر، گفت: فیلم‏برداری این پروژه آغاز شده و در رابطه با فاخر بودن فیلم هم باید بگویم که هزینه‏های زیاد باعث فاخر شدن فیلم نمی‏شود.

عظیمی‏میرآبادی ادامه داد: این‏که فیلم لاله یک فیلم فاخر است، این را نه کسی مطرح کرده و نه چیزی در این رابطه مصوب کردیم.

وی تصریح کرد: بودجه این فیلم از خارج از سازمان سینمایی به صورت مشارکتی تامین شده و در حال حاضر در حال انجام کار است و ربطی به بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

معاون فعالیت‏های سازمان سینمایی کشور در مورد سامان دادن به اکران فیلم در سینماهای کشور افزود: بحث و طرح حمایت از سینماهای کشور از طریق تضمین کف فروش از جمله طرح‏هایی است که در مرحله کارشناسی قرار دارد.

عظیمی‏میرآبادی اضافه کرد: انجمن سینماداران کشور مشغول کارشناسی این مسئله هستند و با توجه به قرارهای گذاشته شده به زودی نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد و بعد از طی مراحل قانونی، آن را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/2568/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول