اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

افراد نباید شورا را سکوی پرشی برای رسیدن به هدف خود بدانند

رئیس ‌کل دادگستری استان کرمان گفت: افرادی که کاندیدای شورا می‌شوند، نباید شورا را سکوی پرشی برای رسیدن به هدف خود بدانند و باید در مصوبات شوراها مصالح مردم و دولت را با هم در نظر بگیرند.

افراد نباید شورا را سکوی پرشی برای رسیدن به هدف خود بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان حجت‌الاسلام توکلی در همایش قانون و امنیت در انتخابات با بیان اینکه گره‌ها و تنگناهایی که در زندگی دچار می‌شویم، حاصل بی‌تقوایی است، اظهار داشت: انسان در زندگی راه‌های مختلفی می‌رود و تجربه‌های زیادی کسب می‌کند.

وی ادامه داد: در 30 سال گذشته بحران‌های عجیبی پشت سر گذاشتیم و چیزی که این تنگنا را برای ما باز و گسترده کرد، تقوا و مدیریت فردی بود که سکان‌دار اصلی نظام است و مردم در رکاب او حرکت کردند.

توکلی بیان کرد: در امر انتخابات بی‌اعتباری و حاشیه ساختن برای افراد شایسته نیست و هر یک از ما باید عملکرد خود را ارزیابی کنیم، زیرا ارزیابی‌ها مواضع را تنظیم می‌کند.

وی افزود: انسان برای رسیدن به حقش نباید طلبکار کسی باشد و آبروی مردم را ببرد و به کسی توهین کند. برخی مواقع در بحران‌های اجتماعی تصمیم‌گیری سخت می‌شود و گاهی فتنه‌ها‌یی به وجود می‌آید که انسان در تشخیص دچار اشتباه می‌شود، اما در اینگونه مواقع شاخص مهم ولایت فقیه است و هر کس از ایشان تبعیت نکند، نابود می‌شود.

توکلی تصریح کرد: انتخابات دو اثر کوتاه و بلند مدت دارد که در بلند مدت حداقل چهار سال دنیا می‌فهمد که با ایران چه برخوردی باید داشته باشد و بسیاری از معادلات بین‌المللی تعیین و بسیاری صحنه‌ها را تنظیم می‌کند.

توکلی افزود: دشمن می‌خواهد، مشارکت مردم را کم کند و در انتخابات ما ناامنی به وجود آورد و سلامت انتخابات ما را زیر سئوال ببرد، اما همیشه بزرگترین چوبی که دشمن می‌خورد، حضور پر رنگ مردم است.

وی نقش مردم را در انتخابات نقشی راهبردی خواند و گفت: کارآمدی نظام ما ناشی از حضور مردم است و ساختار حکومت ما به تنهایی کارایی ندارد، لذا حضور مردم است که ساختار نظام را تقویت می‌سازد.

مدیرکل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: پرهیز از غرور بسیار مهم است و گاهی اوقات ما برای خودمان حاشیه می‌سازیم که این درست نیست.

وی به انتخابات شوراها اشاره کرد و افزود: در انتخابات شوراها باید دقت شود، فردی انتخاب شود که حداقل در مسائل شهرسازی اطلاعات داشته باشد و مهم‌ترین کار شوراها انتخاب شهردار است که اگر شوراهای ما کارآمد باشند، می‌توانند شهرداری کارآمد انتخاب کنند.

توکلی تصریح کرد: افرادی که کاندیدای شورا می‌شوند، نباید شورا را سکوی پرشی برای رسیدن به هدف خود بدانند و باید در مصوبات شوراها مصالح مردم و دولت را با هم در نظر بگیرند.

انتهای پیام/80016/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول