اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود مطرح کرد

ارتباط شعار «جمهوری ایرانی» در فتنه 88 و مکتب ایرانی در فتنه جدید

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود به تشریح ارتباط شعار «جمهوری ایرانی» در فتنه 88 و مکتب ایرانی در فتنه جدید پرداخت.

ارتباط شعار «جمهوری ایرانی» در فتنه 88 و مکتب ایرانی در فتنه جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری عصر امروز در نشست روشنگری که با حضور طلاب و روحانیون در حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) بسطام برگزار شد، در سخنانی با اشاره به حماسه سیاسی اظهار داشت: بحث حماسه سیاسی چند بخش دارد یک معنای لغوی حماسه دوم چرایی نامگذاری، سوم اهداف این نامگذاری و چهارم الزامات حماسه سیاسی است که باید بیان شود.

وی افزود: حماسه به معنای شدت، سختی و معانی و تعابیر دیگر است که در همه زمینه‌ها مصداق پیدا می‌کند و مصداق تام آن حماسه کربلا است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: در طول انقلاب اسلامی هم ما حماسه‌های زیادی داریم، که باید دانست ظرفیت تحقق حماسه جهاد است و مبارزه بین اسلام و کفر ادامه دارد.

مطهری تصریح کرد: در بین این جهادهاست که حماسه اتفاق می‌افتد؛ اتفاقاتی که در کشور، منطقه و جهان رخ می‌دهد همه چشم‌های جهانیان به ایران اسلامی است که چگونه عمل می‌کند.

وی بیان داشت: سه رکن اصلی نظام ما ایدئولوژی اسلامی، ولایت و مردم است و این باعث شده است که ایران در جهان به گونه‏ای دیگر دیده شود و الگو جهانیان شده است.

مردم پاسخ فتنه‏گران را می‏دهند

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود اظهار داشت: هر چه هست، حضور مردم در صحنه است و این حضور حماسه و شور می‌آفریند و فصل‏الخطاب است و این بسیار مهم است و باید بدان توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به سه نوع معارضه با جمهوری اسلامی در داخل کشور تصریح کرد: برگزاری همه‌پرسی تعیین نظام که این را در فتنه 88 ما دیدیم که شعار «جمهوری ایرانی» سرداده شد و فتنه جدید که مکتب ایرانی را بیان می‌کند.

مطهری افزود: بداخلاقی‌هایی که بین مسئولان اتفاق افتاده و در این چند سال اخیر تذکرات امام خامنه‌ای بسیار صریح و زیاد شده که از آنها وحدت و رسیدگی به مردم را مطالبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نامگذاری امسال دلایل خودش را دارد، خاطرنشان کرد: فشارهای حقوق بشری که به ایران وارد شده است، احتمال افزایش اتهامات درباره انتخابات آزاد و فشارهای مختلف اقتصادی و سیاسی دلایل نامگذاری امسال است.

ایران الگوی قوی مردم‏سالاری دینی در جهان است

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به پیچ تاریخی گفت: باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم که این پیچ همان روال هر روز قدرت مستکبران و قدرت هرچه بیشتر مستضعفان است و باید آن را پشت‌سر بگذاریم.

وی در ادامه بیان داشت: تمام این فشارها و تلاش‌ها با حضور مردم در صحنه تمام می‌شود و باید دانست نشاط مردمی، الگوی قوی مردم‏سالاری دینی در جهان معرفی می‌شود و نگرش دشمنان، فشارها و محاسبات آنان را به نظام تغییر می‌دهد.

مطهری تاکید کرد: دشمنان بخشی از برنامه خود را در بحث سیاسی اجرا کرده ولی بسیاری را برای انتخابات نگه داشته‌اند و مقتدای ما تعبیر به توطئه سیاسی فرمودند.

وی افزود: حضور مردم باعث بیمه شدن نظام در عرصه سیاست خارجی می‌شود و وظیفه ما برای تحقق این حماسه استفاده از بهترین منابع برای روشنگری خود و مردم است که تاثیر زیادی دارد.

سخنان رهبری بهترین منبع علمی و سیاسی جهان است

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: بهترین منبع جهان سخنان رهبری است که در چند ماه اخیر فرمودند«سیاست ما این است که هر صاحب‏رأیی، رأی بدهد، حضور حداکثری، حضور همه افکار و سلیقه‌ها».

مطهری تاکید کرد: فضای امید و نشاط در جامعه است ولی بسیاری سیاه‌نمایی می‌کنند، باید مراقب بود و شناخت عمیق و دقیق از دشمن داشت تا در تور حیله‌های او گرفتار نشویم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تصویرسازی می‌کند و بعد واقعیت‌سازی و در نهایت واقعیت‌پنداری می‌کند، یعنی آنچه در واقعیت و حقیقت است چیز دیگر و وارونه نشان می‌دهد و ما را منحرف می‌کند.

انتهای پیام/2249/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول