اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری فارس:

نیروهای انقلاب مراقب باشند فتنه جدیدی رقم نخورد

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: نازایی سیاسی در برخی گروه‌ها شکل گرفته و نیروهای انقلاب باید مراقب باشند فتنه جدیدی رقم نخورد.

نیروهای انقلاب مراقب باشند فتنه جدیدی رقم نخورد

به گزارش خبرگزای فارس از کرمانشاه، سید‌نظام‌الدین موسوی ظهر امروز در همایش ولایی تجلی حماسه سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بیان داشت: نباید انتخابات را از دید یک حزب ببینید بلکه به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی باید نگاه وسیع‌تری داشته باشیم.

موسوی با اشاره به وجود دموکراسی‌های عرفی در دنیا مدل دموکراسی دنیای غرب را لیبرال دموکراسی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: انقلاب الگوی مردم‌سالاری دینی ارائه داد که قبلا سابقه نداشت چرا که حکومت‌های غربی و بلوک شرق ادعای دموکراسی داشتند اما در عمل خبری از مردم‌سالاری نبود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: مدلی که انقلاب ارائه داد با این وضعیت در دنیا متفاوت بود و شرق و غرب به مخالفت با آن برخاستند. چرا که نمی‌خواستند انقلاب الگویی برای جهانیان شود.

موسوی حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب را به شکل واقعی اعلام کرد و گفت: اندیشمندان  غربی اسامی مختلفی به آن اطلاق کردند، مثلا می‌گفتند انقلاب ایران نخستین انقلاب پست‌مدرن دنیا است.

وی با اشاره به مقابله فیزیکی دشمنان با کشور ما مانند جنگ، ترور شخصیت‌ها و حمایت از گروهک‌های تروریستی اظهار داشت: در تمام اقدامات دشمن یک وجه عمده وجود داشت که آن تضعیف مبانی اعتقادی مردم بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس خاطر نشان کرد: امام راحل به حضور انبوه مردم در صحنه معتقد بود و پس از انقلاب به سرعت قانون اساسی و انتخابات مشخص شد و این در هیچ جای دنیا سابقه نداشته است.

موسوی افزود: اگر امام راحل به قانون اساسی هم شکل نمی‌داد رهبری بلامنازع ایشان طوری بود که کسی خرده نمی‌گرفت اما امام به طی شدن مسیر قانونی اعتقاد داشت.به تعبیر مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی تنها کشوری است که مدعیان دموکراسی غرب تلاش می‌کنند مردم در آن پای صندوق رأی نیایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمریکا از مدل‌های دیکتاتوری مانند حسنی‌مبارک حمایت می‌کند عنوان کرد: دشمن یا از نیامدن مردم به صحنه حمایت می‌کند و یا سعی در مخدوش کردن انتخابات دارد.

موسوی با اشاره به اینکه کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان بگذرند محترمند گفت: حتی اگر این کاندیداها با حکم حکومتی و مصالحی که دیده شده وارد صحنه انتخابات شده باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی را نهادینه شده توصیف کرد و بیان داشت: افراد به صورت تصادفی تایید صلاحیت نمی‌شوند و نظام اسلامی برای انتخابات که خاص مردم است اهمیت زیادی قائل است و برخی از این موضوع سوء استفاده می‌کنند.

موسوی انتخابات را یک فرصت بیان کرد و تاکید کرد: نظام به کسی اجازه ساختار‌شکنی نمی‌دهد و دشمن در مسئله انتخابات طمع کرده تا این فرصت بزرگ را به تهدید تبدیل کند.

وی با بیان خاطره‌ای از دیدار با برخی چهره‌ها در حوادث کوی دانشگاه گفت: با میر‌حسین موسوی دیدار کردیم تا موضع‌گیری درستی داشته باشد که جواب داد ریشه انحراف در جمهوری اسلامی هاشمی رفسنجانی است و همین موسوی تا جایی پیش رفت که حاضر شد با تمام دشمنان نظام هم‌صدا شود.

وی دلیل تغییر رویکرد برخی از چهره‌های سیاسی را اطرافیان این افراد دانست که آنها را دچار توهم می‌کنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: الان همان آدم‌هایی که موسوی را به نتیجه تقلب رساندند حریص‌ترین افراد برای حضور در انتخابات هستند و به برخی افراد برای حضور فشار می‌آورند.

موسوی تاکید کرد: جایگاه رئیس‌جمهور مشخص است و باید توانمندی داشته باشد و ریاست‌جمهوری جایگاه تئوری‌پردازی نیست و ما جایی مشکل پیدا می‌کنیم که رئیس‌جمهور خود را در جایگاه مقام معظم رهبری ببیند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی مدل توسعه ارائه شده توسط هاشمی را مدل غربی اعلام کرد و بیان داشت: یک عده می‌خواستند دیکتاتوری راه بیندازند که وجود ولایت فقیه اجازه نداد.

موسوی اظهار داشت: در زمان خاتمی در حوزه هسته‌ای به وادادگی مطلق رسیدیم و حریم‌ها شکسته شد و اعتقادات مردم خدشه‌دار شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اذعان داشت: همین نشریاتی که امروز طرفدار هاشمی هستند به او عالیجناب سرخپوش می‌گفتند و انتقاد ما انتقاد سازنده است. اینکه یک نفر بخواهد کاندیدای خاصی را به مردم تحمیل کند غیرقانونی است و حمایت احمدی‌نژاد از مشایی مورد پذیرش مردم قرار نمی‌گیرد.

موسوی تاکید کرد: هاشمی امتحان خود را پس داده و الان آمدن او از نظر قانونی شاید مشکل نداشته باشد اما ورودش با شرایط و پیشینه‌ای که دارد بی‌حاشیه نیست و باید به این فکر کنیم اگر رأی نیاورد باز هم آشوب و ادعای تقلب مطرح می‌شود.

وی در پایان گفت: نازایی سیاسی در برخی گروه‌ها شکل گرفته و نیروهای انقلاب باید مراقب باشند فتنه جدیدی رقم نخورد.

انتهای پیام/2700/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول