اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

احداث 4 هزار سالن ورزشی در مدارس کشور

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از موافقت وزارتخانه برای احداث 4 هزار سالن ورزشی و 400 استخر شنا در مدارس سراسر کشور خبر داد.

احداث 4 هزار سالن ورزشی در مدارس کشور

حسین بابویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: کار احداث 4 هزار سالن ورزشی در مدارس کشور آغاز شده و 40 درصد از این تعداد سالن ورزشی تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی همچنین از احداث 400 استخر شنا در مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت: این تعداد استخر در مدت چهار سال احداث می‌شود.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از این تعداد استخر، کلنگ 120 استخر زده شده که به مرور به بهره‌برداری می‌رسد.

بابویی، احداث فضای ورزشی را یکی از اولویت‌های تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: بعد از تصویب سند راهبردی تحول بنیادین مقرر شد در حوزه‌های سه گانه نیروی انسانی، محتوا و فضای ورزشی همزمان شرایطی فراهم شود تا دانش‌آموزان بتوانند فعالیت‌های ورزشی را به گونه‌ای انجام دهند که در این راه موفق باشند.

وی با اشاره به برگزاری منظم مسابقات دانش‌آموزی در سطوح مختلف مدارس شهرستان‌ها، نواحی و کشوری بیان داشت: حدود 9 میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی در رشته‌های ورزشی مختلف زیر نظر فدراسیون آی.اف.اف شرکت کرده که نفرات برتر در قالب اردوهای ورزشی به مسابقات اعزام می‌شوند.

به گفته وی، تیم فوتبال دانش‌آموزان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به مقام قهرمانی رسید و در رشته‌های کشتی، ژیمناستیک و ... که در روسیه برگزار شد رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش موفقیت دانش‌آموزان در مسابقات آسیایی و برون مرزی را بر اساس یک برنامه‌ریزی منسجم و نیز بکارگیری 15 هزار معلم تربیت بدنی و تهیه فضاها و امکانات ورزشی در مدارس کشور قلمداد کرد.

حسین بابویی در ادامه از گنجانیدن درس تربیت بدنی در سال تحصیلی 93-92 خبر داد و ابراز داشت: درس تربیت بدنی باید از دانش‌آموزان پایه آغاز شود.

وی همچنین تأکید کرد: تدریس تربیت بدنی رشته بسکتبال از سال تحصیلی جدید برای نخستین بار در پایه اول متوسطه برای دانش‌آموزان در داخل مدارس الزامی است.

به گفته وی، اجرای تمامی طرح‌های تحولی در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش از جمله ژیمناستیک برای پایه دوم، شنا برای پایه سوم، فوتبال برای پایه چهارم، تنیس روی میز برای پایه پنجم و دو و میدانی برای پایه ششم ابتدایی به همراه رشته بسکتبال برای پایه اول متوسطه الزامی است.

وی متذکر شد: نگاه تربیت بدنی آموزش و پرورش ایجاد تخصص، علاقه‌مندی و تنوع در رشته‌های مختلف است تا دانش‌آموزان بر اساس سلایق و نیاز خود در هر یک از این رشته‌ها فعالیت کنند.

انتهای پیام/2406/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول