اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان:

حضور نمایندگان تمام سلایق در بین کاندیداها، انتخابات پرشور را رقم می‎زند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: حضور نمایندگانی از هر یک از سلایق در بین کاندیداهای ریاست جمهوری می‌‏تواند نقش مؤثری در حضور هر چه بهتر و بیشتر مردم در انتخابات داشته باشد.

حضور نمایندگان تمام سلایق در بین کاندیداها، انتخابات پرشور را رقم می‎زند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: به نظر می‌رسد جریانات انتخابات دوره پیشین ریاست جمهوری در ایران با وقایع 9 دی خنثی شده است، ولی جریانات پس از انتخابات، عده‎ای را دچار توهمات و دوگانگی‎هایی کرد که البته به داخل محیط دانشگاه نیز سرایت کرد اما به نظر می‎رسد به مرور زمان و با برگزاری یک انتخابات پرشور در آینده نزدیک این توهمات نیز از بین برود.

وی افزود: در وضعیت کنونی، باید با تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری، جامعه را به سمت و سوی امید و آینده فکری مثبت سوق داده تا بعضاً آنهایی که دچار تزلزل بودند هم به مرور زمان اصلاح شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: چشم‎انداز ما در این انتخابات، حضور تمام سلایق و اندیشه‎ها در انتخابات است، چرا که با وقوع این مهم، همانگونه که در دوره قبل از بین 45 میلیون نفر واجد شرایط انتخاب، 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند، در این دوره نیز با وجود 50 میلیون واجد، بیش از 40 میلیون نفر شرکت کننده خواهیم داشت.

پورذهبی تصریح کرد: اگر هر یک از سلایق موجود در جامعه، مباحث گذشته انقلاب را سست تصور کنند، مردم هم سرد خواهند شد و بلعکس اگر با فکر پیشبرد انقلاب حرکت کنند، بالاترین آمار انتخاب کننده را در این دوره در ایران خواهیم داشت.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: در جامعه کنونی، سلایق و اندیشه‎های گوناگونی وجود دارد که به نظر می‎رسد حضور نمایندگانی از هر یک از این سلایق در بین کاندیداهای ریاست جمهوری می‏‌تواند نقش مؤثری در حضور هر چه بهتر و بیشتر مردم در انتخابات داشته باشد البته هنوز در بین کاندیداها برخی از طیف‎ها دیده نمی‌شود که امید هست که آنها نیز وارد عمل شوند.

وی در مورد ابزارهای غرب برای مقابله با حضور مردم ایران در انتخابات بیان داشت: رسانه‎های مکتوب و مجازی یکی از مهم‌‏ترین این ابزارها است که در زمینه سست کردن تفکر مردم و القا این ذهنیت که رأی ما نتیجه‎ای در بر نخواهد داشت، به کار گرفته می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این میان برخی از عوامل داخلی که بعضاً نظرات و اندیشه‏‌های منفی دارند در قالب سخنرانی و کلاس و نیز افرادی که به ظاهر وابستگی به نظام دارند اما ناامیدوارانه سخن می‎گویند که این ناشی از عدم بصیرت آنهاست، در راستای فعالیت‎ها و اهداف غرب حرکت می‎کنند.

پورذهبی اضافه کرد: به نظر می‎رسد، نیازی به تغییر زمان برگزاری امتحانات نبود، چرا که در آن صورت انتخابات بسیار پرشورتر در دانشگاه برگزار می‌شد.

وی افزود: الان هنوز دانشگاه به هیجان انتخاباتی نرسیده ولی با ثبت‎نام کاندیداها آرایش کامل سیاسی فراهم شده و فعالیت دانشگاه‏‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان یادآور شد: نهاد رهبری در جریان برنامه‏‌های ویژه انتخابات بیشتر نقش فراهم کردن زمینه مناسب برای فعالیت فعالان دانشجویی و اساتید را دارد و این مهم را با برداشتن موانع احتمالی و موجود انجام می‎دهد و البته تمرکز بیشتر فعالیت‏‌های دانشگاه بر روی گفتمان رهبری خواهد بود و تلاش می‌شود که فضای انتخاباتی در فضای گفتمانی جذاب شود.

انتهای پیام/75002/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول