اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان:

نگران سلامت انتخابات نیستم / بداخلاقی‌های انتخاباتی تکدر خاطرمان کرده است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگران سلامت انتخابات نیست، گفت: همه نگرانی‌ها از تخلفات انتخاباتی است.

نگران سلامت انتخابات نیستم / بداخلاقی‌های انتخاباتی تکدر خاطرمان کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی کواکبیان عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه 28 روز بعد در ایران یک انتخابات مهم برگزار می‌شود، اظهار داشت: این انتخابات آنقدر مهم است که بر سرنوشت کشور تاثیر می‌گذارد.

وی دانشجویان را پیشقراول نشاط سیاسی جامعه دانست و افزود: این قشر می‌تواند، صحنه‌گردان فکری و فرهنگی جامعه باشد.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری اضافه کرد: همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از هیئت‌های اجرایی، نظارت، صدا و سیما، احزاب و کاندیداها باید برای خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه نقش پذیرفته و به وظیفه خود عمل کنند.

وی بر لزوم وارد شدن دانشجویان در امور جامعه تاکید کرد و گفت: ورود این قشر به عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از توصیه‌های همیشگی امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

کواکبیان با اشاره به اینکه نام دولت یازدهم خود را دولت اخلاق انتخاب کرده است، توجه به همه جنبه‌های زندگی بشر از جمله اخلاق را از دلایل این نامگذاری عنوان کرد.

وی تامین معیشت و معنویت به صورت همزمان از توانمندی‌های بالفعل مستتر در جامعه دانست و تصریح کرد: ذات انقلاب اسلامی در اخلاق است.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با مرور بندهایی از قانون اساسی اضافه کرد: رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف خود ضمن سوگند به پاسداری از مذهب رسمی کشور متعهد به حفظ اخلاق هم می‌شود.

وی به افزایش بداخلاقی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر اخلاق در جامعه رعایت می‌شد یکشنبه تلخ مجلس یا رویارویی روسای قوای سه‌گانه اتفاق نمی‌افتاد.

کواکبیان ریشه بداخلاقی‌های موجود در جامعه فعلی را در مناظره‌های انتخاباتی سال 88 دانست و اضافه کرد: این بداخلاقی‌ها در حال حاضر هم به صورت دیگر از جمله همراهی یک نفر برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد.

وی سوءاستفاده از اموال بیت‌المال را از دیگر موارد بداخلاقی‌های سیاسی موجود در جامعه برشمرد و گفت: طبق قانون هیچ کس نباید از جایگاه قانونی خود به له یا علیه کسی استفاده کند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری به سوابق موضع‌گیری‌های خود در قبال حوادث سال 88 اشاره کرد و گفت: نخستین فردی بود‌م که گفتم‌ تقلب انتخاباتی نداریم ولی تخلف‌ها فراوان است.

وی با بیان اینکه نگران سلامت انتخابات نیست، تصریح کرد: همه نگرانی‌ها از تخلفات انتخاباتی است که آغاز شده است.

کواکبیان بداخلاقی‌های سیاسی موجود در سایت‌ها را از جمله موارد تخلف مورد نظر خود عنوان کرد و افزود: این اقدامات تکدر خاطر فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر با پنج مشکل اصلی مواجه است، اضافه کرد: کشور در پنج حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بین‌المللی و اداری با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه برای حل مشکلات پنج حوزه راه‌حل‌هایی به صورت تدوین شده آماده کرده است، تصریح کرد: در مجموع برای این مشکلات 50 برنامه تدوین شده ارائه شده است.

وی مهم‌ترین رکن برنامه اقتصادی خود را اشتغال دانست و گفت: می‌توان مشکل اشتغال کشور را با یک برنامه‌ریزی چهار ساله حل کرد.

کواکبیان استقلال بانک مرکزی، کنترل شناور ارز، کنترل واردات، جلوگیری از رشد نقدینگی و تورم را از راه‌حل‌ها تعریف شده برای حل مشکلات اقتصاد کشور عنوان کرد.

وی رعایت توسعه سیاسی، حفظ حقوق مردم، رعایت حقوق اقوام و اقلیت‌ها و حل نواقص قانون انتخابات را از دیگر برنامه‌های خود در صورت رئیس‌جمهور شدن اعلام کرد.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری اعتماد به هنرمندان داخلی و راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیون خصوصی را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد.

وی بررسی برقراری رابطه با آمریکا را با مشورت مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های اعلام شده خود در صورت رئیس‌جمهور شدن عنوان کرد و افزود: احیای برخی از ارگان‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه از دیگر برنامه‌هایش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول