اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای شهر اردبیل مطرح شد

مسکوت ماندن افزایش نرخ کرایه‌های اتوبوس‌های شهری به دلیل انتخابات

دویست و هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل در حالی در آستانه انتخابات شوراها برگزار شد که اعضای شورای شهر به اتفاق طرح اصلاح نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری را به مدت یک ماه و به دلیل فضای انتخاباتی مسکوت گذاشتند.

مسکوت ماندن افزایش نرخ کرایه‌های اتوبوس‌های شهری به دلیل انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بر اساس نامه ارسالی از شهرداری به شورای شهر و طرح نامه در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل اصلاح نرخ کرایه از 125 تومان به 150 تومان برای اتوبوس‌های شهری که مصوب شورای سازمان بود مطرح شد که با مخالفت اعضای شورای شهر به دلیل فضای انتخاباتی مواجه شد و قرار شد این افزایش قیمت تا یک ماه بعد از برگزاری انتخابات شوراها مطرح شده و نسبت به افزایش نرخ کرایه برای دومین بار در سال جاری اقدام شود.

شهردار اردبیل در خصوص این طرح اظهار داشت: با توجه به سخت شدن مبادله پول خرد بین راننده و مسافران اتوبوس‌های شهری، شورای سازمان تصمیم گرفت تا نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری را از 125 تومان به 150 تومان افزایش دهد تا با رقم رند دعوا و درگیری احتمالی بین همشهریان و رانندگان اتوبوس برطرف شود.

صدیف بدری خاطرنشان کرد: با نرخ‌گذاری 125 تومان از سوی شورای شهر در دو ماه اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودیم و امکان تهیه پول خرد نیز برای رانندگان بسیار دشوار بوده است از همین رو پیشنهاد کردیم تا نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری به 150 تومان افزایش یابد.

وی یادآور شد: البته این رقم بیشتر به عنوان سرمایه‌گذاری برای صاحبان اتوبوس تلقی خواهد شد تا آنها ظرف چند ماه آینده بتوانند با قیمت 3.5 میلیون تومان دستگاه کارت‌خوان را که برای رد و بدل کردن بلیط الکترونیکی مورد نیاز است خریداری کنند.

صدور کارت شهروندی برای الکترونیکی شدن پرداختی‌ها در اتوبوس‌های شهری

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از عقد قرارداد با شرکت پیمانکار برای راه‌اندازی بلیط الکترونیکی اتوبوس‌های شهری تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: ظرف دو ماه آینده بلیط الکترونیکی اتوبوس‌های شهری در اردبیل با عنوان کارت شهروندی به مردم ارائه خواهد شد و شهروندان به جای پرداخت پول نقد می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

بدری هزینه نصب دستگاه‌های مرتبط با این سامانه را 3.5 میلیون تومان برای هر اتوبوس اعلام کرد و ابراز داشت: البته این نرخ به صورت اقساط ماهانه از صاحبان اتوبوس‌ها دریافت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما اکثریت اعضای شورای شهر اردبیل که خود اذعان به افزایش سرسام‌آور ابزار و تجهیزات اتوبوس‌ها نظیر لاستیک، روغن و هزینه استهلاک خودرو را داشتند به دلیل فضای سنگین انتخاباتی برای شورای شهر اردبیل با مسکوت ماندن افزایش دوباره قیمت‌ها به صورت مصلحتی تا یک ماه آینده موافقت کرده و قرار شد پس از انتخابات این طرح مطرح شده و نسبت به صدور مجوز آن اقدام لازم صورت گیرد به همین دلیل طرح این اصلاح قیمت‌ها تا یک ماه آینده مسکوت ماند.

اما در جلسه شورای شهر اردبیل قرار شد با مطالعه دقیق اعضای شورای شهر طرح شناسایی و ساماندهی ناوگان بار شهری و صدور مجوزهای لازم در این زمینه به جلسه آتی موکول شود.

انتهای پیام/62005/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول