اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان:

انتخابات پیش‌رو ‌مقطعی تاریخی برای ملت ایران است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با اشاره به وظیفه مردم در قبال سرنوشت یکدیگر، انتخابات پیش‌رو را مقطعی تاریخی برای ملت ایران توصیف کرد.

انتخابات پیش‌رو ‌مقطعی تاریخی برای ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحمت‌الله میرزایی شامگاه چهارشنبه در همایش "حماسه حضور" به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان اظهار کرد: انتخابات به عنوان یک امتحان و  آزمون حساس الهی شمرده می‌شود که باید از آن سربلند بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه این برهه یک مقطع تاریخی برای ملت ایران است، خاطر نشان کرد: وظیفه داریم نسبت به سرنوشت خود و هموطنانمان مسئول و حساس باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با تأکید بر اینکه شهروندان جامعه باید با آگاهی و نکته‌سنجی به انتخاب فرد اصلح از میان گزینه‌های موجود مبادرت ورزند تصریح کرد: با این اقدام یک تصمیم تاریخی و تأثیرگذار برای کشور اتخاذ می‌شود.

مجریان انتخابات در کردستان 60 هزار نفر ساعت آموزش دیده‌‌اند

در ادامه این نشست یکی از کارشناسان ستاد انتخابات استان کردستان طی سخنانی با تشریح وظایف و مسئولیت‌های این ستاد گفت: وزارت کشور به عنوان نهادی حاکمیتی مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارد.

محمد غلامی با بیان اینکه کار ستادها 9 روز مانده به انتخابات آغاز می‌شود گفت: اگر بر اساس تقویم زمانی و برنامه‌ریزی انجام شده وظایف محوله این ستاد پیش نرود در برگزاری انتخابات خلل ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در انتخابات آینده کار اخذ رأی توسط 25 هزار نفر نیرو در 2 هزار شعبه و با مدیریت 10 فرمانداری و 31 بخشداری استان کردستان به انجام می‌رسد.

این مسئول هیئت‌های دخیل در برگزاری انتخابات را اجرایی و نظارتی نام برد و اظهار کرد: وظیفه هیئت دوم، نظارت بر روند برگزاری انتخابات است.

غلامی با بیان اینکه مسئولیت برگزاری انتخابات برعهده هیئت‌های اجرایی است خاطر نشان کرد: اعضای این هیئت بر اساس قانون از میان معتمدان مردم و نمایندگان افکار عمومی انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در استان کردستان 30 نفر از معتمدان محلی دعوت و از میان آنها نهایتا 9 نفر برای عضویت در هیئت اجرایی برگزیده شدند تا در کنار 4 نفر شورای اداری، کار برگزاری انتخابات را به بهترین شیوه ممکن به انجام برسانند.

کارشناس ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکه آموزش یکی از وظایف ستاد برای مجریان انتخاباتی بوده است اظهار کرد: مجریان انتخابات ریاست جمهوری در استان، بیش از 55 هزار نفر ساعت آموزش دیده‌اند.

غلامی افزود: در خصوص انتخابات شوراها نیز در مجموع 15 هزار نفر ساعت آموزش تدارک و اجرا شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد مردم کردستان دوشادوش سایر آحاد ملت با حضور حماسی و تأثیرگذار خود پای صندوق‌های رأی، برگ زرین دیگری در تاریخ ایران و اسلام رقم بزنند.

انتهای پیام/79012/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول