اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اعتکاف بیرجند خبر داد

برگزاری اعتکاف در 12 مسجد بیرجند

مسئول ستاد اعتکاف بیرجند از آمادگی 12 مسجد برای برگزاری اعتکاف در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد دو مسجد ویژه برادران و 10 مسجد ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.

برگزاری اعتکاف در 12 مسجد بیرجند

حجت‌الاسلام محمدعلی سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف ویژه خواهران از سه روز پیش در مساجد خراسان جنوبی آغاز شده است و امروز نیز ثبت‌نام از برادران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در محل مساجد انجام می‌شود، افزود: مساجد امام حسین(ع) و توحید ویژه برادران و مساجد محمد رسول الله(ص)، الغدیر، مرتضوی، جوادالائمه(ع)، صدیقه طاهره(س)، مسجد النبی، باقرالعلوم(ع)، مسجدالحسین جوادیه، سیدالشهدا(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام حسن عسگری(ع) در سطح شهر بیرجند برای خواهران پیش‌بینی شده است.

مسئول ستاد اعتکاف بیرجند با تأکید بر اینکه ثبت‌نام معتکفان در هر مسجد تا پر شدن ظرفیت مساجد ادامه دارد، گفت: در صورت درخواست بیشتر مساجد امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) نیز در نظر گرفته شده است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مقدمات نرم‌افزاری لازم برای ثبت‌نام معتکفان از طریق سایت در این استان فراهم شده، ادامه داد: با توجه به اینکه تفکیک شماره حساب مساجد نیازمند کار کارشناسی بیشتر است، تلاش می‌شود سال آینده سایت ثبت‌نام معتکفان در استان راه‌اندازی شود.

وی هزینه ثبت‌نام برای هر نفر را 300 هزار ریال ذکر کرد و افزود: تعیین این مبلغ در یک کارگروه متشکل از اعضای هیئت امنای مساجد، کارشناس مرکز بهداشت و کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه 75 درصد معتکفان سال قبل زیر 30 سال سن داشته‌اند، افزود: همچنین 60 درصد شرکت کنندگان شهری و 40 درصد روستایی بوده‌اند.

سلم‌آبادی همچنین به سطح تحصیلات معتکفان سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: یک هزار و 471 نفر از معتکفان سطح استان در سال گذشته دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر بوده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه سال قبل 10 هزار و 207 نفر در مراسم معنوی اعتکاف در خراسان جنوبی شرکت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: 25 درصد معتکفان سال گذشته برای نخستین‌ بار در این مراسم معنوی حضور یافتند.

مسئول ستاد اعتکاف بیرجند با تاکید بر اینکه اعتکاف دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی امسال آمیخته با اعتکاف علمی است، متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود 400 دانشجو در مساجد دو دانشگاه بیرجند و آزاد اسلامی معتکف شوند.

وی اذعان داشت: با توجه به همزمانی مراسم معنوی اعتکاف با امتحانات دانش‌آموزان، امسال اعتکاف دانش‌آموزی به صورت مجزا برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول