اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام اعتکاف

300 نفر مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 300 نفر مبلغ در ایام اعتکاف به سراسر کشور خبر داد.

300 نفر مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت ماه رجب اظهار کرد: رجب ماه ریزش رحمت الهی، استغفار، عبادت و پرستش خالصانه خدا است و مردم خداجو در این ایام مصادف با میلاد مولی الموحدین(ع) به اعتکاف و عزلت‌گزینی معنوی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: ایام اعتکاف ایام بازبینی انسان و بازگشت به فطرت خداجوی انسانی بوده و ایامی است که انسان با خدایش خلوت کرده و ارتباط و انس معنوی را با پروردگار در این ایام ایجاد می‌کند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در اعتکاف طهارت ظاهری و باطنی برای انسان‌ها ایجاد می‌شود گفت: اعتکاف ایام تهذیب نفس و سازندگی، عرفان، معرفت، بازیابی انسانی، توبه، ندامت و پشیمانی است و در این ایام انسان تطهیر می‌شود.

وی عنوان داشت: در اعتکاف دعا، راز و نیاز انسان‌ها به سوی خداوند معنا پیدا می‌کند و توشه‌ای برای سال از این ایام سه روزه برمی‌دارند.

موسوی یادآور شد: امروز جوانان از این ایام و مراسم معنوی استقبال خوب و شایان توجهی دارند و برگزاری اعتکاف در کشور ایران برای همه جهانیان الگوست و همه می‌توانند از این الگو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اکنون اعتکاف به فرهنگ تبدیل شده است گفت: امروز جوانان به دنبال ثبت‌نام در ستادهای اعتکاف، رساندن خود به این مراسم معنوی و سبقت از یکدیگر هستند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 300 نفر مبلغ به منظور گرامیداشت ولادت حضرت علی(ع) و مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و افزود: این مبلغان در مراسم اعتکاف به عنوان عزلت‌گزینی زاهدانه و معنوی حضور پیدا می‌کنند و به سیراب کردن مردم خداجوی و مؤمنان معتکف در مساجد می‌پردازند.

وی عنوان داشت: مبلغان در ایام اعتکاف به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا با حضور خود در مساجد و مجالس اعتکاف به سخنرانی، وعظ، خطابه و تشکیل حلقه‌های معرفت بپردازند.

موسوی یادآور شد: مبلغان از دوم تا پنجم خرداد به سراسر کشور اعزام می‌شوند و ثبت‌نام آنها روز 25 اردیبهشت در سامانه سمتا صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت: نشست توجیهی مبلغان اواخر اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود تا بهتر بتوانند در ایام اعتکاف به تبلیغ بپردازند.

انتهای پیام/73008/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول