اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان: ‌

زمینه آرامش معتکفان در ایام اعتکاف فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمهیدات لازم برای آرامش و امنیت معتکفان در ایام اعتکاف اندیشیده شود.

زمینه آرامش معتکفان در ایام اعتکاف فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در نشست شئونات فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید با استفاده از تجربیات سال‌های اخیر، در هر چه بهتر و باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم و مناسبت‌های مذهبی به ویژه اعتکاف تلاش کنیم.

وی با تأکید بر گرامیداشت مناسبت‌های ماه رجب افزود: در ماه رجب مناسبت‌های مختلف مذهبی با یکدیگر مصادف شده‌اند که می‌طلبد با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی تمام‌ آنها را به نحو احسن گرامی داشته و مراسم خاص آن مناسبت را در تمامی شهرستان‌ها، مساجد و محافل برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اعتکاف در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: ثبت‌‌نام از متقاضیان از اول رجب آغاز شده و علاقه‌مندان برای شرکت در این آیین معنوی می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه اقدام کنند.

وی گفت: در شهرستان زاهدان تعداد شش مسجد برای انجام مراسم معنوی اعتکاف پیش‌بینی شده که از این تعداد دو مسجد جامع و المهدی زاهدان برای برادران و تعداد چهار مسجد کوثر، زینب کبری (س)، الزهرا و امام رضا(ع) برای بانوان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ثبت‌نام اعتکاف در زاهدان به صورت اینترنتی در حال انجام بوده و امسال تمامی وظایف به مساجد و خود مردم محول شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی شهرستان‌ها حتی میرجاوه امسال برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف آمادگی کامل داشته و اقدامات و زمینه‌های لازم برای انجام این مراسم مذهبی فراهم شده است.

قربانپور بیان کرد: مراسم معنوی اعتکاف همچون سال‌های گذشته با حضور برادران و خواهران واجدالشرایط بالای 15 سال برگزار خواهد شد.

در این جلسه برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم 13 رجب روز ولادت حضرت امام علی (ع) و 27 رجب مصادف با سالروز بعثت پیامبر بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/75004/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول