اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

عنصر تعهد در جامعه عاشورایی کم است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: عنصر تعهد در جامعه عاشورایی ما کم است.

عنصر تعهد در جامعه عاشورایی کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ کاظم لطفیان پیش از ظهر امروز در اختتامیه دومین همایش شعر عاشورایی اظهار داشت: شعر عاشورایی باید سرشار از تعهد باشد و مقاومت و پایداری را در جامعه نهادینه کند.

این مسئول عنوان کرد: شعر عاشورایی باید مبارزه با رفاه‌طلبی را در جامعه نهادینه کند و به مردم آگاهی دهد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: انتظار می‌رود در شرایط کنونی که دشمنان نظام درصدد ناامید کردن مردم از راه اقتصادی هستند شاعر عاشورایی ما امید را در جامعه ترویج کند.

لطفیان به اوصاف شاعر عاشورایی اشاره کرد و گفت: شاعر عاشورایی باید به اخلاق اهل بیت(ع) متخلق باشد چرا که اگر این مقوله را در شعر خود لحاظ نکند تاثیرگذار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود شعر عاشورایی انسان‌ها را به حقیقت برساند و در عین برخورداری از زیبایی انسان را به منبع خیر نزدیک کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: می‌توان در قالب شعر عاشورایی مطالبی را که نمی‌شود به آسانی در جامعه مطرح کرد و به بهترین روش بیان کرد.

این مسئول در بیان منزلت شاعران عاشورایی افزود: برترین و والاترین مدال‌ها برگردن شاعران عاشورایی انداخته شده و اهل بیت(ع) این افتخار را نصیب این افراد کرده‌اند.

لطفیان یادآور شد: شعر مصداق عمل صالحی است که اگر در بستر ایمان قرار گیرد جامعه را وارد حیات طیبه‌ای می‌کند که انسان‌ساز است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: شعر عاشورایی باید خود فرد و جامعه اطرافش را به سمت پروردگار نزدیک کند که این نتیجه شعر گفتن برای اهل بیت(ع) است.

وی متذکر شد: شعر عاشورایی جایگزین عقلانیت عصر مدرن است که اگر عصر مدرن سبب گم شدن انسان شود شعر عاشورایی تمام این گم شده‌ها را پیدا می‌کند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: حرکت فرهنگی در جامعه در اختیار شاعر شعر عاشورایی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام/690011/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول