اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد

کمبود اعتبار برای تاسیس خانه‌های قرآن روستایی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برای ایجاد خانه‌های قرآنی در روستاها با کمبود اعتبار مواجه هستیم به طوری که در سال جاری فقط برای چهار روستا خانه قرآنی ایجاد و مجوز فعالیت صادر شده است.

کمبود اعتبار برای تاسیس خانه‌های قرآن روستایی خراسان‌جنوبی

محمدرضا اشرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و از طرفی نیاز به سازماندهی تمام فعالیت‌های قرآنی در روستاها در غالب تشکل مردمی و پرهیز از تصدی‌گری دولت با مشارکت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در سال 86 سازمان دارالقرآن کشور اقدام به اجرای طرح تاسیس خانه‌های قرآن روستایی کرد.

فعالیت 139 خانه قرآن روستایی در خراسان جنوبی

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 139 خانه قرآن روستایی فعال در سطح روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد.

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه استقبال روستاییان برای ایجاد خانه‌های قرآن بسیار بالا است، تصریح کرد: برای ایجاد خانه‌های قرآنی در روستاها با کمبود اعتبار مواجه هستیم و این مشکل سبب شده که در سال جاری فقط برای چهار روستا خانه قرآنی ایجاد و مجوز فعالیت صادر شده است.

اشرفی با اشاره به نحوه جذب اعتبار برای فعالیت خانه‌های قرآن روستایی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه فی مابین سازمان دارالقرآن و دفتر امور روستایی استانداری مقرر شده در بخش صدور مجوز، حمایت‌های نرم‌افزاری و آموزشی سازمان دارالقرآن ایفای نقش کند و در امورات تجهیزات اداری و اعتباری نیز دفتر امور روستایی استانداری مساعدت و همکاری‌های لازم را انجام دهد.

عدم کمک مالی دفتر امور روستایی استانداری برای تاسیس خانه‌های قرآن روستایی

وی بیان داشت: از سال 87 که خانه‌های قرآن روستایی در خراسان جنوبی تاسیس شده‌اند مبلغ 640 میلیون و 700 هزار ریال به خانه‌های قرآن روستایی استان کمک مالی شده است.

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال جاری نیز 285 میلیون ریال به منظور حمایت از فعالیت‌های خانه‌های قرآن روستایی جذب اعتبار داشته‌ایم که از این میزان مبلغ 15 میلیون ریال از منابع استانی تامین شده و مابقی کمک‌های سازمانی بوده و تاکنون دفتر امور روستایی استانداری هیچ کمک مالی در این راستا نداشته است.

اشرفی با بیان اینکه تعداد 159 کلاس آموزشی در خانه‌های قرآن روستایی استان برگزار شده، ابراز داشت: این کلاس‌ها در رشته‌های آموزش روان‌خوانی، مفاهیم و حفظ توسط 59 مربی و مدرس قرآنی برگزار شده است.

شرکت 2 هزار قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزش قرآنی

وی گفت: در این دوره‌های آموزشی تعداد 2 هزار و 702 نفر قرآن‌آموز شرکت کرده‌اند و از این تعداد برای 225 نفر گواهینامه صادر شد.

 

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای برگزاری این تعداد کلاس‌های آموزشی مبلغ 258 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات جذب شده سال جاری صرف شده است.

اشرفی از توزیع چهار نشریه علوم قرآنی و توزیع بیش از 2 هزار جلد کلام‌الله مجید و هزاران نرم‌افزار، کتب و سی‌دی‌های آموزشی قرانی در بین خانه‌های قرآن روستایی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: هر ساله ده‌ها محفل قرآنی نیز در سطح روستاهای استان توسط خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود که برای توسعه این فعالیت‌های قرآنی حمایت‌های بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/2248/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول