اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

ورود نام‌‌های غربی ضربه مهلکی به فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ورود نام‌‌های غربی به عرصه زندگی ضربه مهلکی به فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود.

ورود نام‌‌های غربی ضربه مهلکی به فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین لطفیان ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مهندسی فرهنگ نام‌ و نام‌‌گزینی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد ورود برخی نام‌های غربی به عرصه زندگی در کشور هستیم که باید در این زمینه خانواده‌ها را آگاه کنیم.

وی افزود: در صورت ادامه این روند باید شاهد مشکلاتی در حوزه فرهنگی کشور باشیم که به راحتی قابل جبران نخواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ما مخالف نام‌های ایرانی نیستیم، بلکه اگر دارای معنای درست باشند و جذابیت بیشتری داشته باشند، مشکلی ندارند.

نام‌های غربی بحران هویت در جامعه به وجود می‌آورند

لطفیان تصریح کرد: نام‌گذاری غربی بر فرزندان سبب بحران هویتی می‌شود که جبران آن ممکن است سال‌ها به طول انجامد.

وی با اشاره به اینکه در منطق اهل بیت و قرآن نام‌گذاری از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در مکتب پیامبر اسلام نیز نام‌گذاری دارای اهمیت بوده و در این زمینه سخنان زیادی از پیامبر وجود دارد که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: احترام به افرادی که دارای نام اهل بیت هستند در روایات تاکید شده است که باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه این اسامی را در جامعه احیا کنیم.

لطفیان یادآور شد: پیامبر اسلام در روایتی دارند که اگر کسی دارای چهار فرزند پسر باشد و یکی را به نام من نام‌گذاری نکند بر من جفا کرده است.

وی گفت: از پیامبر اسلام در جایی دیگر نقل شده که کسی که دارای نام فاطمه است را در مجالس تحریم کنید، به احترامش از جای برخیزید و کار او را زودتر از بقیه راه بیندازید.

سند راهبردی نام‌گذاری باید در خراسان جنوبی تهیه شود

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید سند راهبردی در نام‌گذاری اسلامی، ایرانی و بومی با حضور کارشناسان و صاحب نظران استان تهیه شود.

مهدی حبیبی متذکر شد: برگزاری این‌گونه جلسات باید به گونه‌ای باشد که خروجی قابل قبولی داشته باشد و به نتایج مثبتی منجر شود و فقط به بیان نکته نظرات اکتفا نشود.

انتهای پیام/69012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول