اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه تعیین تکلیف برای روستای بحران‌زده پی‌زرد چه گذشت

خسته نباشید استاندار کهگیلویه و بویراحمد به 21 سال بی‌تفاوتی مدیران

نشست پیگیری وضعیت روستای بحران‌زده پی‌زرد از توابع منطقه بهرام‌بیگی شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد حواشی جالبی داشت و در آن‌جا استاندار به 21 بی‌تفاوتی برخی مدیران در این منطقه خسته نباشید گفت.

خسته نباشید استاندار کهگیلویه و بویراحمد به 21 سال بی‌تفاوتی مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، روستای پی‌زرد از توابع دلی‌ بهرام‌بگی شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد مدت 21 سال از سال 71 تاکنون است که ریزش کوه و رانش زمین آسایش مردم را سلب کرده و شب‌ها را با استرس سر بر بالین می‌گذارند.

اکنون پس از گذشت 21 سال از آن واقعه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن منطقه سفر کرده و از نزدیک پای درد دل این مردم نشست و در نشستی با حضور نماینده آن‌ها سعی بر رفع مشکل 21 ساله این مردم دارد.

در این نشست که برخی مسئولان استانی نیز حضور داشتند سخنان جالبی میان نماینده مردم از یک سو و از سوی دیگر مسئولان مرتبط رد و بدل شد که شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

سید حسین صابری در این نشست با ابراز تأسف شدید از بی‌تفاوتی مسئولان گذشته برای رفع مشکلات این مردم گفت: متأسفم که توانستیم در برابر دشمن بعثی و همه استکبار جهانی از یک‌هزار و 800 کیلومتر مرزهای کشور دفاع کنیم ولی تاکنون نتوانسته‌ایم مشکل یک روستای 20 خانواری را رفع کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیر بنیاد مسکن گفت که ما در اوایل انقلاب با دست خالی مشکلات هزاران روستا را برطرف می‌کردیم و شما مدیران کنونی با این همه پول و اعتباراتی که دارید از رفع مشکل یک روستای 20 خانواری عاجز هستید.

صابری گفت: در این استان سوژه‌های بسیاری هست که اگر مسئولان به فکر رفع مشکل این سوژه‌ها بودند اکنون کهگیلویه و بویراحمد وضعیتی دیگر داشت.

وی با ابراز انتقاد شدید از مرکز تحقیقات کشاورزی این استان به خاطر ندادن زمین برای ساخت خانه جدید برای روستاییان پی‌زردی گفت: 700 هکتار زمین بلااستفاده را بی‌خود محصور کرده‌اند و حاضر نیستند 10 هکتار آن را برای ساخت روستای جدید اختصاص دهند.

صابری که برای مشاهده زمین در نظر گرفته شده برای مردم این روستا به پی‌زرد سفر کرده بود در هنگام بازدید با چند معارض روبه‌رو می‌شود که به گفته خودش عده‌ای از آن‌ها کارمند مرکز تحقیقات کشاورزی بوده‌اند که در پیش روی این اقدام سنگ‌اندازی می‌کنند.

در این نشست که فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد و دو نفر دیگر از فرماندهان ارشد انتظامی این استان حضور داشتند، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن‌ها دستور داد که اگر آن افراد دولتی دوباره در آن منطقه حاضر شده و در کار واگذاری اراضی به مردم خللی ایجاد کردند آن‌ها را به قانون تحویل دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد که به هر یک از خانوارهای روستای پی‌زرد مقدار 500 متر زمین برای ساخت و ساز واگذار شود و از آن‌ها وجهی برای نقشه و پروانه و مشاور هم گرفته نشود.

مدیرکل منابع طبیعی نیز در این نشست صراحتاً اعلام کرد که برای واگذاری زمین به مردم روستای پی‌زرد هیچ‌گونه مانعی ایجاد نمی‌کنیم.

نماینده و عضو شورای این روستا که جوانی معلم بود به مسئولان حاضر در این جلسه گفت که اگر شما به جای ما بودید چه می‌کردید و چه کسی می‌خواهد جوابگوی 21 سال اهمال باشد.

بمونعلی فخرایی که امروز را برای حضور در نشست با استاندار از آموزش و پرورش منطقه خود مرخصی گرفته بود به وضعیت بد دانش‌آموزان در این منطقه اشاره کرد و گفت: 21 سال است که نه خانه داریم و نه مدرسه و بچه‌ها از سرما و گرما همه بیمار و علیل شده‌اند.

فخرایی همچنین از فرستادن یک‌هزار نامه به مسئولان در طول 21 سال اخیر در راستای رفع مشکلشان خبر داد که هیچ یک از این نامه‌ها اثری تاکنون نداشته‌اند.

انتهای پیام/2571/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول