اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود 700 خدمت الکترونیکی در کشور

ناکامی کهگیلویه و بویراحمد در ارائه خدمات الکترونیکی/ ارائه تنها 44 خدمت نیم‌بند

معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلایل مختلف توفیق چندانی در ارائه خدمات الکترونیکی نداشته است.

ناکامی کهگیلویه و بویراحمد در ارائه خدمات الکترونیکی/ ارائه تنها 44 خدمت نیم‌بند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدجعفر لرستانی در نشست کارگروه دفاتر پیشخوان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هدف دستگاه‌های اجرایی در کشور و این استان همه یک مفهوم واحد و آن هم خدمت بی‌منت به مردم است.

معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص در زمینه دولت الکترونیک برای خدمت هر چه بهتر و سریع‌تر به مردم استفاده کرد.

این مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از تغییر رویکرد مناسبات بین دولت و مردم سخن به میان آورد و گفت: اکنون ارتباط این دو قشر از حالت سنتی خارج شده و بسیاری از کارها حالت الکترونیکی به خود گرفته است.

لرستانی که در کار گروه دفاتر پیشخوان دولت در این استان و در جمع بخشی از مدیران مرتبط با این خدمات سخن می‌گفت، افزود: خدمات الکترونیک هنگامی برای ما ارزش دارد که بتوانیم آن را به آخرین روستاها در مناطق محروم ببریم.

وی تصریح کرد: کاهش هزینه سفرهای مردمی، کوچک کردن دولت، خدمات‌رسانی 24 ساعته به مردم از مزایای حرکت به سمت الکترونیکی کردن کارها خواهد بود.

این مسئول افزود: استان‌ها متناسب با ظرفیت خود در این مسیر شدت و ضعف داشته‌اند و همه سعی خود را برای توسعه این بخش به کار بسته‌اند که ما هم باید همپای استان‌های پیشرو در این مسیر حرکت کنیم.

لرستانی با بیان این مطلب که در بدو ورود به این استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که رشدی برابر با میانگین کشوری داشته باشیم، تصریح کرد: متأسفانه به هر دلیل در این خواسته خود موفقیت چندانی حاصل نشد.

معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری 700 خدمت را شناسایی کرد که بسیاری از آن‌ها قابل اجرایی شدن در شهرستان‌ها هستند.

وی کهگیلویه و بویراحمد را استانی کم‌کار در این راستا معرفی کرد و افزود: از این تعداد 700 خدمت، تنها 44 خدمت در استان ما آن هم به شکل نصفه و نیمه ارائه می‌شود.

وی دلایل بسیاری از دستگاه‌ها را غیر قابل قبول در این کم‌کاری دانست و گفت: دستگاه‌ها موظفند که در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک گام‌های مؤثری بردارند.

وی از لزوم عزم جدی برای رفع عقب‌ ماندگی‌ها در این حوزه سخن به میان آورد و افزود: تفاهم‌ نامه‌هایی میان برخی ادارات با دفاتر پیشخوان منعقد شده که لازم است از روی کاغذ به عمل در اجرا تبدیل شوند.

انتهای پیام/2571/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول