اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

بی‌پولی بر عرصه هنر کهگیلویه و بویراحمد حاکم شده است

مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد دلیل اندک رخوت و بی‌حالی در عرصه هنر را بی‌پولی مزمنی دانست که بر این عرصه حاکم شده است.

بی‌پولی بر عرصه هنر کهگیلویه و بویراحمد حاکم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی عصر امروز در جشن اردیبهشت تئاتر ایران که در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با حضور همه اهالی تئاتر این استان و قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده و این محصول زحمات همه خادمان هنر در استان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جشنواره‌های متعددی در عرصه تئاتر در این استان در طول دو سال گذشته برگزار شده و ما نیز تا آن‌جا که توانسته‌ایم به تئاتر استان کمک کرده‌ایم هر چند در برابر ظرفیت و توانمندی اهالی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد این کمک‌ها ناچیز و بسیار اندک بوده است.

کمالوندی تصریح کرد: استعدادهای تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در کشور جز برترین‌ها به شمار می‌رود که لازم است مسئولان در وزارت ارشاد برای حمایت از این قشر فهیم و با استعداد همه توان خود را به کار بندند.

وی با طعنه به این موضوع که بی‌حالی در هنر استان به دلیل بی‌پولی است از مسئولان وزارت ارشاد حاضر در جلسه خواست که هنر تئاتر کهگیلویه و بویراحمد را بیش از این از نظر مالی حمایت کنند.

در ادامه این مراسم امیرحسین نوروزی یکی از بازیگران و هنرمندان برجسته عرصه تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با گلایه از پرداخت دستمزدهای بالا به برخی کارهای نه چندان دندان‌گیر در تهران گفت: این 250 میلیون تومانی که بی‌خود و بی‌جهت به کار نه چندان حرفه‌ای آقای ایکس در تهران پرداخت می‌شود را اگر در بین شهرستان‌ها تقسیم کنید بخش عمده‌ای از مشکل تئاتر شهرستان‌ برطرف خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: برخی از کارهایی که توسط هنرمندان تئاتر استان ما خلق می‌شود از بسیاری کارهای راه یافته به جشنواره تئاتر فجر قوی‌تر است.

وی وضعیت تئاتر شهر در شهرستان‌ها را اسفناک تعبیر کرد و گفت: اجازه ندهید که قلب بیمار هنر در شهرستان‌ها از کار بیفتد.

وی از رضا گشتاسب به عنوان یک استاد بزرگ در عرصه هنر تئاتر نوین یاد کرد و افزود: مسئولان تئاتر کشور باید از این نخبگان استفاده بیشتری کنند.

انتهای پیام/2571/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول