اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده صنف دفاتر پیشخوان در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد

ارتباط سرد ادارات کهگیلویه و بویراحمد با دفاتر پیشخوان/ ورشکستگی عن‌قریب 100 دفتر

نماینده صنف دفاتر پیشخوان شهری در کهگیلویه و بویراحمد از ورشکستگی بسیاری دفاتر پیشخوان در این استان و به زودی خبر داد.

ارتباط سرد ادارات کهگیلویه و بویراحمد با دفاتر پیشخوان/ ورشکستگی عن‌قریب 100 دفتر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیاوش بهمنی در نشست کارگروه دفاتر پیشخوان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پیشخوان به معنای عامیانه یعنی پشتیبانی دولت و آن چه که قرار است از دولت کنده شود و به بخش خصوصی واگذار گردد.

این فعال در بخش خصوصی ادامه داد: قرار است این خدمات در بستر الکترونیک ارائه شوند و خدمات آسانتر و بی‌منت واگذار شوند.

نماینده دفاتر صنف پیشخوان در این استان از تاریخچه این دفاتر و نحوه مدیریت آن‌ها در استان گفت و افزود: سرنوشت این دفاتر در کهگیلویه و بویراحمد جالب است آن‌ها ابتدا زیر نظر سازمان همیاری شهرداری‌ها بودند و مدتی نیز مدیریت‌شان به حوزه معاونت عمرانی استاندار واگذار شد.

بهمنی که دل پرخونی از وضعیت کنونی این دفاتر در استان کهگیلویه و بویراحمد داشت و به نمایندگی از آن‌ها سخن می‌گفت، تصریح کرد: در این دوره تعداد 16 تفاهم‌نامه مکتوب با ادارات برای واگذاری خدمات به امضا رسیده که این تفاهم‌ نامه‌ها تنها روی کاغذ مانده است و هیچ‌گونه عزمی برای عملیاتی کردن آن‌ها نمی‌بینیم.

این فعال در بخش خصوصی عنوان کرد: وقتی می‌گوییم از تعداد 700 خدمت الکترونیکی شناسنامه‌دار در کشور تنها 44 خدمت در استان ما ارائه می‌شود باید گفت که از این 44 خدمت نیز تنها 12 خدمات الکترونیکی واقعی در استان داریم که جای بسی ناخشنودی است.

وی عدم اعتماد مدیران به دفاتر پیشخوان را یکی از مهم‌ترین دلایل انسداد دفاتر در این استان دانست و افزود: به همین دلیل اکنون از تعداد 100 دفتر پیشخوان که در این استان وجود دارد بیشتر آن‌ها به سمت ورشکستگی قدم بر می‌دارند.

بهمنی ادامه داد: هزینه راه‌اندازی دفتر بسیار بالا بوده و چون این دفاتر به دلیل ارتباط سرد ادارات و مسئولان سوددهی ندارند، بسیاری از آن‌ها در معرض جمع کردن بساط خود قرار دارند.

وی توزیع ناعادلانه خدمات توسط ادارات به دفاتر را دلیلی دیگر برای این وضعیت نامطلوب دانست و افزود: برخی روابط ناسالم که میان مسئولان و ادارات هست موجب بروز مشکلات برای دفاتر شده است.

انتهای پیام/2571/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول