اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان خبر داد

تاسیس کتابخانه مرکزی اصفهان با کمک خیران

مدیر کل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه بعید است بودجه دولتی به کتابخانه مرکزی اصفهان اختصاص پیدا کند، گفت: طرحی داریم تا این کتابخانه به کمک خیران اصفهانی تکمیل شود.

تاسیس کتابخانه مرکزی اصفهان با کمک خیران

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره اینکه بالاخره چه زمانی کار احداث کتابخانه‌ مرکزی اصفهان آغاز می‌شود، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی اصفهان مصوبه سفر دوم و سوم ریاست‌جمهوری بود و در سفر چهارم نیز بر این نکته تاکید شده است که موانع ساخت این کتابخانه از میان برداشته شود.

وی افزود: با توجه به اینکه متراژ این کتابخانه بیش از 20 هزار متر مربع است با اعتبارات کنونی آغاز ساخت این کتابخانه غیر ممکن به نظر می‌رسد و  امیدواریم بتوانیم به کمک خیران عملیات ساخت این کتابخانه را آغاز کنیم.

مدیر کل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه بودجه این کتابخانه باید از اعتبارات ملی تامین شود اما هنوز بودجه‌ای به این امر اختصاص پیدا نکرده است،  تصریح کرد: به محض اینکه بودجه دولتی تزریق شود مطابق مصوبه دول، وزارت ارشاد باید به ساخت این کتابخانه اقدام کند و آن را در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه امکان خرید کتاب افراد مختلف و اعضا توسط اداره کتابخانه‌ها وجود دارد، ادامه داد: خرید کتاب توسط کتابخانه در قالب اداره کل منابع انجام می‌شود و سامانه‌ای‌ پیش از عید در این ارتباط راه‌اندازی شد.

یاوری افزود: بدین ترتیب هر فردی که کتابی به چاپ رسانده است می‌تواند در این سامانه به بخش اداره کل منابع و فروش کتاب مراجعه کند و با تکمیل اطلاعات کتاب خود را برای فروش به کتابخانه‌ها عرضه کند تا در صورت تایید برای کل کتابخانه‌های کشور خریداری شود.

انتهای پیام/63008/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول