اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان خبر داد

تدوین کتاب زندگینامه شهدای ارتش کردستان/ ساماندهی تمام گلزارهای شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از تدوین و چاپ کتاب زندگی‌نامه شهدای ارتش این استان خبر داد.

تدوین کتاب زندگینامه شهدای ارتش کردستان/ ساماندهی تمام گلزارهای شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی یکشنبه‌ شب در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان در سنندج از شهدای کردستان به عنوان مظلوم‌ترین شهدا کشور نام برد و اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه تعداد زیادی از شهدای کردستان مظلومانه توسط گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت رسیده‌اند جای کار در این حوزه زیاد است.

به گفته وی، در طول چند سال اخیر کارهای زیادی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی ارگان‌های مختلف به ویژه بنیاد شهید استان به عنوان متولی اصلی انجام شده است.

این مسئول برگزاری یادواره شهدای اقشار مختلف جامعه ایثارگر استان، نامگذاری اماکن و معابر با نام شهدا را از جمله اقدامات بنیاد شهید استان کردستان به منظور زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج روحیه ایثار و شهادت در استان عنوان کرد و گفت: شهیدی در استان نداریم که خیابان یا کوچه‌ای به نامش مزین نشده باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به ثبت و ضبط آثار باقیمانده از شهدا در قالب کتاب و فیلم به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در سال‌ گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری حدود 500 یادواره شهدا با مضامین یادواره شهدای زن، یادواره شهدای سرباز و دانش‌آموز با همکاری و مشارکت مردم از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال‌ گذشته بوده است.

سلیمانی اضافه کرد: چاپ کتاب زندگی شهدای روحانی استان، زندگینامه شهدای فرهنگی، زندگینامه شهدای زن و زندگینامه شهدای نیروی انتظامی از جمله اقدامات اداره‌کل بنیاد شهید استان در راستای ترویج روحیه ایثار و شهادت در استان است.

به گفته وی، کار تدوین و چاپ کتاب زندگینامه شهدای ارتش استان نیز در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه به منظور تدوین زندگی‌نامه شهید امان‌اللهی و شهید ورمقانی کارهای بسیار خاصی انجام شد، اضافه کرد: در بحث تدوین فیلم‌ زندگی و نحوه شهادت شهدای استان هم حرکت‌های خوبی انجام شده است.

این مسئول ساماندهی گلزار شهدا را از اولویت‌های مهم این اداره‌کل برشمرد و افزود: اقدامات انجام شده در چند سال اخیر در زمینه ساماندهی گلزار شهدای استان قابل مقایسه با گذشته نیست.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام گلزارهای اصلی شهرستان های استان ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ایجاد مجتمع‌های فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام شده در سطح استان عنوان کرد و گفت: ایجاد مجتمع فرهنگی در شهرستان‌های مختلف استان همچون کامیاران و بیجار و غیره از اقدامات بسیار خوب این اداره‌کل در طول چند سال اخیر بوده است.

وی چاپ یک‌هزار و 500 جلد کتاب با موضوعیت بمباران سال 63 شهرستان بانه و توزیع پوستر در این راستا و چاپ 2 هزار جلد کتابچه شهدای کردستان به منظور معرفی شهدای شاخص استان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی انجام شده توسط این نهاد برشمرد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه ویژگی‌های که در بحث شهدا در کردستان است در جای دیگری یافت نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد ایجاد این شورا بتواند مسیر شناساندن و ترویج فرهنگی شهید و شهادت را در جامعه استان فراهم کند.

انتهای پیام/79002/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول