اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی خبر داد

افزایش 2670 نسخه کتاب خطی و چاپ سنگی گنجینه آستان قدس رضوی

رئیس سازمان موزه‌ها و مرکزاسناد آستان قدس رضوی گفت: مجموعه منحصر به فردی افزون بر 2 هزار و 670 نسخه کتاب خطی و چاپ سنگی از طریق وقف، اهدا و خریداری در سال گذشته به گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزوده شده است.

افزایش 2670 نسخه کتاب خطی و چاپ سنگی گنجینه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، محمدهادی زاهدی اظهارداشت: از مجموع تعداد 2 هزار 674 نسخه خطی و چاپ سنگی شامل 700 نسخه از طریق خریداری و مابقی ازطریق وقف و اهدا به منابع علمی، فرهنگی و تاریخی سازمان افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مجموعه قرآن‏ها و کتاب‎های خطی و چاپ سنگی منحصر به فردی وجود دارد که نشانگر غنای این آثار اهدایی و خریداری شده است.

زاهدی با بیان اینکه در میان مجموعه خطی وچاپ سنگی جذب شده آثار علمی، هنری فرهنگی و تاریخی ارزشمندی از آثار علماء، دانشمندان، شاعران ایرانی، مرقعات هنری خوشنویسان و کاتبان بزرگ اسلامی و ایرانی وجود دارد، افزود: سازمان کتابخانه‏ها، موزه‎ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راستای حفاظت و نگه‎داری و گردآوری آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی در سال‎های اخیر، تلاش فراوانی نموده به‌طوری که هم اکنون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به واسطه غنای مجموعه‎های علمی و اطلاعاتی و فضاهای فرهنگی مورد توجه جامعه علمی و کتابخوان کشور و محققان و نسخه شناسان جهان قرار دارد.

گفتنی است سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی علاوه بر موزه حضرت رضا(ع)، با شانزده گنجینه هنری و فرهنگی منحصر به فرد، مدیریت امور اسناد و مطبوعات با بیش از 13 میلیون برگ سند تاریخی و بیش از یک میلیون و چهار هزار نسخه نشریه قدیمی ادواری، کتابخانه مرکزی با 28 هزار و 800 متر مربع فضای فرهنگی، مطالعاتی، دارای 38 کتابخانه وابسته و 10 کتابخانه تخصصی در سطح کشور و یک کتابخانه خارج از کشور، یکی از سازمان‎های بزرگ فرهنگی است که در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ایجاد و توسعه یافته و خدمات علمی، پژوهشی و فرهنگی فراوانی به جامعه علمی جهان ارائه نموده است.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول