اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل:

رویکرد توسعه هنرستان‌ها ما را از توجه به علوم انسانی غافل نکرده است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رویکرد توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای براساس برنامه پنجم توسعه ما را از توسعه رشته علوم انسانی غافل نکرده است.

رویکرد توسعه هنرستان‌ها ما را از توجه به علوم انسانی غافل نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طوس احمدی ظهر امروز در همایش معاونان آموزشی در اردبیل اظهار داشت: در همین راستا و با هدف توجه بیشتر به دوره‌های آموزشی علوم انسانی در مدارس خاص، تحصیل در این رشته آغاز شده و ما امسال شاهد جذب دانش‌آموزان در گروه علوم انسانی در مدارس خاص اعم از استعدادهای درخشان و نمونه دولتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در توازن و تعادل گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف برخی اولویت‌ها سبب نمی‌شود تا ما از گرایش دانش‌آموزان به رشته علوم انسانی غفلت کنیم، چراکه علوم انسانی را پایه رشته‌های تعهدآور و دارای ارزش بسیار بالایی می‌دانیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: این دوره‌ها با هدف ارتقای کیفی آموزش رشته‌های علوم انسانی به ویژه برای نخبگان علمی ایجاد می‌شود.

احمدی با بیان اینکه در سه شهرستان شش کلاس درس ویژه نخبگان علوم انسانی در مدارس خاص دایر می‌شود، گفت: برای اولین بار در مدارس استعدادهای درخشان اردبیل،‌ مشگین‌شهر و پارس‌آباد به این کار اقدام کردیم تا هم در گروه دختران و هم پسران این رشته فعال‌تر شود.

این مسئول تأکید کرد: در حال حاضر توسعه رشته‌های علوم انسانی به دلیل قالب عقیدتی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با یادآوری اینکه استان اردبیل استان پیشتاز در ترویج و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود، بیان داشت: علاوه بر این، مهارت‌آموزی که از جمله اولویت‌های آموزشی است زمینه‌ای برای ارتقای کیفی مشاغل تاثیرگذار و‌ آینده‌دار است.

احمدی افزود: در همین راستا و با توجه به سیاست‌های آموزشی برنامه پنجم توسعه، نیمی از دانش‌آموزان استان هم‌اکنون در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: این میزان از میانگین کشوری نیز پیشی گرفته و بیانگر اجرای این مهم در مدارس استان است که شور و علاقمندی دانش‌آموزان نیز حکایت از توسعه همه جانبه آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: هم دانش‌آموزان و هم خانواده‌های آنها معتقد هستند مهارت‌آموزی در تحصیلات کار و دانش و فنی و حرفه‌ای می‌تواند آینده شغلی فرد را تضمین کند.

انتهای پیام/62005/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول