اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

هنرهای اسلامی عامل تقویت هویت ملت‌های مسلمان است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پدیده جهانی شدن درصدد از بین بردن هویت ملت‌هاست، گفت: هنر اسلامی که حکایت از پیشینه تمدن اسلامی می‌کند از جمله عواملی است که می‌تواند موجب تقویت هویت اسلامی و فرهنگ ملت‌های مسلمان شود.

هنرهای اسلامی عامل تقویت هویت ملت‌های مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با صاحب‌نظران و هنرمندان صنایع دستی و نگارگری ایران و 22 کشور جهان که برای شرکت در کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی در تبریز به سر می‌برند، ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در کنگره هنرهای اسلامی و صنایع دستی، اظهار داشت: مردم ما برای کسب استقلال و اثبات هویت اسلامی خود هزینه‌های زیادی پرداخته و امروز باعث افتخار است که میزبان هنرمندان اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه پدیده جهانی شدن درصدد از بین بردن هویت ملت‌هاست، تصریح کرد: هنر اسلامی و صنایع دستی که حکایت از پیشینه تمدن اسلامی می‌کند از جمله عواملی است که می‌تواند موجب تقویت هویت اسلامی و فرهنگ ملت‌های مسلمان شود.

علیرضابیگی برگزاری کنگره صنایع دستی و هنرهای اسلامی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز را از جمله توفیقات استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و ضمن قدردانی از حضور هنرمندان کشورهای اسلامی در این کنگره، ابراز امیدواری کرد اقامت در تبریز تجربه خوبی برای آنها باشد.

قائم مقام مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ سازمان کنفرانس اسلامی (ارسیکا) هم در این مراسم، تبریز را شهر زیبایی‌ها و هنرها توصیف کرد و گفت: نوآوری هنرمندان تبریزی در رشته‌های مختلف هنری، بی‌نظیر و الهام‌بخش است.

نزیه معروف با ابراز خرسندی از حضور در تبریز و تبریک به مردم این شهر به خاطر وجود دانشگاه هنر اسلامی، افزود: خاطره سفر به تبریز و کرامت و بزرگواری مردم این شهر در ذهن ما خواهد ماند و امیدواریم بار دیگر توفیق سفر به این شهر را پیدا کنیم.

کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی که از صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز شده است، فردا نیز با حضور هنرمندان و صاحب‌نظرانی از ایران و 22 کشور جهان ادامه خواهد یافت.

این کنگره به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز مطالعات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی (ircica) و دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز برگزار و هنرمندانی از کشورهایی همچون فرانسه، چین، آفریقای جنوبی، ازبکستان، تاجیکستان، یمن، ترکیه، تونس، سوئیس، امارات، مصر، بوسنی، پاکستان، مراکش، لیبی، لبنان، موریتانی و مالزی در آن حضور دارند. 

 

انتهای پیام/60002/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول