اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

درخشش مهرهای اصالت صنایع‌دستی آذربایجان شرقی بر سینه دومین کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: آثار صنایع‌دستی هنرمندان استان که موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده‌اند در دومین کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی جهان اسلام نمایش داده می‌شوند.

درخشش مهرهای اصالت صنایع‌دستی آذربایجان شرقی بر سینه دومین کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی

تراب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: آثار شاخص هنرمندان صنایع‌دستی استان و آثار برگزیده و دارای مهر اصالت چهار دوره نشان بین‌المللی مرغوبیت کالا در قالب یک غرفه در این کنگره در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی آذربایجان‌شرقی را دارای آثار بی‌نظیر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دانست و ادامه داد: هنرمندان استان توانسته‌اند طی این چهار دوره، هشت نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع‌دستی را برای آذربایجان‌شرقی به ارمغان بیاورند که حاصل دسترنج و هنرنمایی آن‌ها در کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی جهان اسلام آماده بازدید مخاطبان قرار می‌گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه ورنی آذربایجان‌شرقی به عنوان دست‌بافته بی‌نظیر این خطه در تمام دوره‌ها توانسته مهر اصالت یونسکو را برای استانمان به ارمغان بیاورد، اظهار داشت: علاوه بر ورنی، طی این چهار دوره تار ایرانی، رشته‌های حکاکی روی نقره و نقره کوبی نیز از آذربایجان شرقی موفق به کسب این عنوان شده بودند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری این کنگره بین‌المللی از سوی دانشگاه هنر اسلامی تبریز یادآور شد: دومین کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی جهان اسلام با حضور ده‌ها تن از چهره‌های شاخص و به‌نام فرهنگی و هنری جهان اسلام با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روزهای 18 و 19 اردیبهشت‌ماه در محل پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/60002/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول