اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی مدیریت دولتی کرمان:

وظیفه هیئت‌های اجرایی بسترسازی انتخابات است

معاون آموزشی و پژوهشی مدیریت دولتی استان کرمان گفت: وظیفه هیئت‌های اجرایی فراهم کردن زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات پرشور و نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌های احزاب در چارچوب قانون است.

وظیفه هیئت‌های اجرایی بسترسازی انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمد غفاری بعد از ظهر امروز در نخستین دوره آموزشی و توجیهی هیئت‌های اجرایی چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کوهبنان اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب دومین مقام اجرایی کشور و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم که نقش مهمی در عمران و آبادانی دارند.

وی ابراز داشت: وظیفه هیئت‌های اجرایی فراهم کردن زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات پرشور و شعف، دور از نقص و همچنین نظارت و کنترل بر حسن اجرای فعالیت‌های احزاب در چارچوب قانون است. 

غفاری رصد فعالیت گروهک‌های معاند و اشراف بر وضعیت سیاسی حوزه انتخابیه، رعایت اصل بی‌طرفی از سوی مجریان انتخاباتی، برگزاری نشست با حضور نخبگان، برنامه‌ریزی برای توجیه کاندیداها به منظور حرکت در چارچوب قانون، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از امکانات دولتی در تبلیغات به نفی یا علیه کاندیدا، تعامل و همکاری مدبرانه مجریان انتخاباتی با همدلی و همراهی‌ را از مهمترین وظایف پیش روی هیئت‌های اجرایی انتخابات دانست.

وی همچنین بر تعامل با رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی مستمر‌، تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با امر برگزاری انتخابات‌، توجه همه جانبه به وضعیت انتخابات و عند‌الزوم برخورد قضایی‌، قاطع‌، سریع و قانونی با متخلفان‌، بهره‌گیری از نیروهای کارآمد ‌با‌تجربه و متعهد در ستاد انتخابات، برگزاری دوره‌های توجیهی آموزشی برای دست‌اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات‌، توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد.

غفاری برنامه‌ریزی جهت نظارت مستمر بر حسن اجرای وظایف مجریان‌، جلوگیری از هر‌گونه دخالت نهادها‌، ادارات و اشخاص غیر‌مسئول‌، توجه اصولی به قوانین و مقررات انتخاباتی‌، توجه اصولی به تأکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، پرهیز از اعلام اخبار‌، اطلاعات و آمار تنش‌زا را از دیگر وظایف هیئت‌های اجرایی انتخابات دانست.

معاون آموزشی و پژوهشی مدیریت دولتی استان کرمان استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات‌، مبلغان دینی و شخصیت‌های اثر‌گذار‌، برگزاری نشست‌ها و مراسم‌های عمومی با حضور مسئولان، بهره‌گیری مطلوب و حد‌اکثری از ظرفیت قومیت‌ها و طوایف، تعامل با دانشگاه‌ها برای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، تعامل با آموزش و پرورش برای برپایی جشن تکلیف سیاسی برای رأی اولی‌ها، بهره‌گیری از مناسبت‌های علمی و مذهبی پیش از انتخابات‌ و ... را از مهم‌ترین راهکارهای تقویت مشارکت گسترده مردم در عرصه انتخابات دانست.

وی با اشاره به بخشی از قوانین مربوط به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری افزود: همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند تا انتخاباتی مورد رضایت مقام معظم رهبری و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود. 

انتهای پیام/80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول