اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/

40 داوطلب انتخابات شوراها در همدان رد صلاحیت شدند

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان همدان گفت: در استان همدان کمتر از سه درصد داوطلب شوراها که تعداد 40 نفر را شامل می‌شود، رد صلاحیت شدند.

40 داوطلب انتخابات شوراها در همدان رد صلاحیت شدند

مهدی سنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه در استان همدان تعداد 6 هزار و 329 نفر در انتخابات شوراها نام‌نویسی کردند، اظهار داشت: تعداد 968 نفر در حوزه‌های انتخابیه شهری و تعداد 5 هزار و 361 نفر در حوزه‌های روستایی ثبت نام کردند. 

وی ادامه داد: در استان همدان در مجموع کمتر از سه درصد از داوطلبان رد صلاحیت شدند که بیشتر این افراد در مناطق روستایی به علت نقص مدارک و نداشتن مدارک تحصیلی تأیید صلاحیت نشدند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه داوطلبان رد صلاحیت شده از امروز چهار روز مهلت اعتراض در خصوص وضعیت خود دارند، افزود: کاندیداهایی که رد صلاحیت شدند، می‌توانند در این مدت به هیئت عالی نظارت استان مراجعه و اعتراض کنند. 

وی اضافه کرد: امروز که نخستین روز اعتراض داوطلبان بود، تعداد هفت نفر در دفتر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان شکایت خود را ثبت کردند.

سنایی در ادامه خاطرنشان کرد: هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان بعد از دریافت شکایت داوطلبان با بررسی مدارک و پرونده‌ها بر اساس قانون انتخابات به شکایت‌ها رسیدگی می‌کند. 

وی در پایان با اشاره به اینکه نظارت بر تبلیغات زودهنگام را رصد می‌کنیم ابراز داشت: در استان همدان موارد بحث‌برانگیزی نداشتیم و اگر مواردی بوده در حد توصیه بوده اما کاندیداهایی به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند همه فعالیت‌های تبلیغی را رصد می‌کنیم. 

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول