اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

اجرای متن قانون وظیفه دینی و قانونی مسئولان انتخاباتی است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه، اجرای متن قانون وظیفه دینی، عرفی و قانونی مسئولان انتخاباتی است، گفت: هیچ کس حق ندارد برای مردم قیمومیت ایجاد کرده و برای آنان تصمیم بگیرد.

اجرای متن قانون وظیفه دینی و قانونی مسئولان انتخاباتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: حماسه به معنای عزمی عمومی و همگانی برای رسیدن به هدفی مقدس است که در تاریخ و اذهان عمومی برای همیشه ثبت و ضبط شود.

وی دفاع مقدس را حماسه‌ای به یادماندنی دانست و افزود: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین حماسه‌های تاریخ بشریت در اذهان عمومی ماندگار شده و امروز به عنوان الگویی بی‌بدیل در توسعه ارزش‌های انسانی و اسلامی در دنیا مورد توجه است.

استاندار خراسان جنوبی، بیداری اسلامی در دنیا را الگوگیری از انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری انتخابات در ایران نیز همواره به عنوان الگویی از دموکراسی در دنیا مورد توجه است که امیدواریم این الگو با خلق حماسه‌ای دیگر برای همیشه در حافظه تاریخ به ثبت برسد.

رشید به تفاوت ایران اسلامی با سایر کشور‌های دنیا اشاره کرد و ادامه داد: در طول 34 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، به طور میانگین هر سال یک انتخابات در ایران برگزار شده که برگزاری انتخابات سیر صعوی داشته و هر سال بهتر از سال قبل، این انتخابات در اوج آزادی، قانون‌مداری، سلامت و صلابت برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: دموکراسی‌‌ که در ایران وجود دارد دارای ریشه‌های توحیدی، اسلامی و الهی است و با دموکراسی که در سایر کشورهای دنیا از جمله آمریکا و فرانسه وجود دارد بسیار متفاوت است.

منتخبان کشورهای غربی منافع سیاست‌مداران را تامین می‌کنند

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در انتخاباتی که در این کشورها برگزار می‌شود به طور قطع منتخبان، نمایندگان مردم نیستند بلکه منتخبان، نمایندگان سرمایه‌داران و کارتل‌های بزرگی هستند که منافع سیاست‌مداران را تامین می‌کنند.

رشید تصریح کرد: امروز کشو‌رهای غربی به سرکردگی آمریکای جنایتکار به بهانه برقراری دموکراسی به کشورهای مظلومی همچون عراق و افغانستان حمله می‌کنند و فجایع بی‌شماری را رقم می‌زنند که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی اذعان داشت: امروز، وجود چندین میلیون زن سرپرست خانوار و کودکان یتیمی که خود نان‌آور خانه هستند، در عراق و افغانستان حاصل دموکراسی دروغینی است که غرب و آمریکا برای این کشورها به ارمغان آورده‌اند، این در حالی است که حاکمان بی‌درد و مرتجع برخی کشو‌رهای عربی، ذخایر ملی و ثروت‌های خدادادی خود را در خدمت اهداف شوم دشمنان بشریت قرار می‌دهند و از ملت‌های خود بی‌خبرند.

استاندار خراسان جنوبی به تلاش‌های شوم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای به زانو درآوردن انقلاب و نیز حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و افزود: برپایی مانور نظامی آمریکا و سایر کشور‌های هم پیمانش، در آب‌های خلیج فارس، به طور قطع بخشی از این نقشه‌های شومی است که آنها در سر می‌پرورانند.

رشید ادامه داد: به رغم تمامی تلاش‌های مذبوحانه آنها، ملت غیور، انقلابی و متدین ایران اسلامی با تکیه بر اندیشه‌های ناب اسلامی و رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و نیز با بصیرت کامل،  تمامی نقشه‌های آنان را نقش بر آب ساخته و در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها، حضوری دشمن‌شکن داشته و دارند.

وی با بیان اینکه، اطمینان خاطر دارم در 24 خردادماه سال جاری مردم عزیز ایران اسلامی و استان خراسان جنوبی با حضوری حماسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک بار دیگر سیلی محکمی بر دهان یاوه‌گویان می‌زنند، افزود: به هیچ یک از مسئولان در تمامی رده‌ها اجازه نمی‌دهیم از امکانات بیت‌المال استفاده و یا برای کاندیدایی خاص در استان استفاده کنند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی در این زمینه با شدت برخورد می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی مهمترین وظیفه مسئولان در شرایط فعلی را عمل به متن قانون و اجرای صحیح آن در راستای صیانت از آرای مردم و حفظ حقوق تمامی کاندیداها دانست و اذعان داشت: هیچ کس حق ندارد برای مردم قیمومیت ایجاد کرده و برای آنان تصمیم بگیرد، چرا که مردم بصیر ایران اسلامی خود می‌توانند با الگوگیری از جهت‌های اصلی انقلاب اسلامی که توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی مطرح می‌شود، فرد و یا افراد اصلح را تشخیص داده و وظیفه خود را به انجام برسانند.

دولت توجه ویژه‌ای به شهرستان خوسف کرده است

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی به خدمات و اقدامات انجام شده از سوی دولت در شهرستان خوسف اشاره کرد و اظهار کرد: ارتقای خوسف به شهرستان، مهمترین اقدامی بود که در راستای توسعه این منطقه از سوی دولت عدالت گستر به انجام رسیده است.

وی شهرستان خوسف را دارای مردمی متدین، انقلابی، نجیب و فرهنگی دانست و تصریح کرد: با وجود برخی مشکلات و محدودیت‌های مالی و اعتباری که در سال 91 وجود داشت، اعتبارات خوبی به این شهرستان تازه تاسیس تزریق شد که قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی به کمک 700 میلیون تومانی به دو شهرداری خوسف و محمدشهر اشاره کرد و افزود: تاکنون 40 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص داده شده که 10 میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه نیز در مرحله پرداخت است، این در حالی است که این آمادگی وجود دارد تا از سایر طرح‌های کشاورزی در این شهرستان نیز حمایت‌های لازم صورت گیرد.

رشید گازرسانی به شهرستان خوسف را از جمله اقدامات بسیار مهم دولت در این شهرستان دانست و متذکر شد: از ابتدای دولت نهم تاکنون یک هزار و 148 واحد مسکن مهر در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/69017/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول