اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهربابک:

حضور مردم در صحنه انقلاب را بیمه می‌کند

امام جمعه شهربابک با بیان اینکه ملت ایران پایبندی به نظام را با حضور خود ثابت کرده‌اند، گفت: حضور مردم در صحنه انقلاب را بیمه می‌کند.

حضور مردم در صحنه انقلاب را بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ‌این هفته ‌شهربابک به دو اصل تولی و تبری اشاره کرد و اظهار داشت: در اسلام دو اصل به نام تولی و تبری یا به تعبیری حب‌فی‌الله و بغض‌فی‌الله وجود دارد که بر اساس این دو اصل مسلمانان موظف هستند دوستان خدا را دوست داشته و از دشمنان خدا و رسول خدا (ص) بیزار باشند.

وی افزود: تولی و تبری از جمله واجبات الهی است که هر مسلمانی باید با استفاده از دلایل عقلی و نقلی به آن اعتقاد پیدا کرده و عمل کند.

منتظری با گرامیداشت ولادت امام محمد باقر (ع) به ذکر فضائل آن حضرت پرداخت و گفت: امام محمد باقر (ع) از لحاظ موقعیت علمی آن قدر باعظمت بود که حتی مخالفان و معاندان آن حضرت به این عظمت اعتراف کردند.

وی شهادت امام هادی (ع) را تسلیت گفت ‌و افزود: خلفای عباسی از نفوذ معنوی امام هادی (ع) وحشت داشتند‌ به همین دلیل مدت 20 سال‌ امام را به اجبار به سامرا تبعید کردند.

خطیب جمعه شهربابک انتخابات ریاست جمهوری ‌و شورا را بسیار مهم و حیاتی دانست و عنوان کرد: همان گونه‌ که ‌بارها ملت ایران ثابت کردند که با تمام وجود از نظام اسلامی حراست می‌کنند در انتخابات آینده نیز بهترین و پرشور‌ترین حضور را به نمایش می‌گذارند.

وی التزام به قانون و رعایت قوانین را از رمز موفقیت هر انتخابات دانست و گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی مرجع رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری است، بنابراین همه ‌افراد و گروه‌ها باید تسلیم قانون باشند.

منتظری انتخابات شوراها را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و خطاب به مردم بیان داشت: به کسانی رأی دهید که علاوه بر تدین و تعهد دارای طرح و برنامه باشند و موجب ساماندهی، عمران و آبادانی شهرها و روستاها ‌شوند، بنابراین سعی کنید از میان نامزدها بهترین‌ها را انتخاب کنید.

امام جمعه شهربابک حرکت ناگوار تکفیری‌ها را در راستای اهداف صهیونیست‌ها دانست و گفت: با حمله صهیونیست غاصب به سوریه جبهه صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها در مقابل جبهه‌ مقاومت در برابر صهیونیست نامعین و مشخص است.

انتهای پیام/80023/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول