اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور در راهپیمایی

مردم خوزستان هتک حرمت به صحابه نبی‌اکرم(ص) را محکوم کردند

ظهر امروز اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرهای استان خوزستان با حضور در راهپیمایی و سر دادن شعار، حرکت ناپسند هتک حرمت به صحابه نبی‌اکرم(ص) را محکوم کردند.

مردم خوزستان هتک حرمت به صحابه نبی‌اکرم(ص) را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، ظهر امروز بعد از نمازجمعه، اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرهای استان خوزستان با حضور در راهپیمایی و سر دادن شعار، هتک حرمت صحابه نبی‌اکرم(ص) را محکوم کردند.

اقشار مختلف مردم در تجمع خود هتک حرمت مرقد مطهر این صحابه حضرت رسول اکرم(ص) و یاور باوفای امیرالمؤمنین علی‌بن ابیطالب(ع) حجربن عدی و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» عمل ننگین تروریست‌های جنایتکار را محکوم و خواستار مجازات عامل یا عاملان آن شدند.

* همچنین در مرکز استان، در شهر اهواز بعد از اقامه نماز پرصلابت جمعه از محل مصلی مهدیه حضرت امام‌خمینی به سمت چهار راه آبادان (نبش سلمان فارسی) در اعتراض به اهانت بی‌شرمانه و هتک حرمت به ساحت مقدس مضجع منور (حجربن عدی) از صحابی پیامبر رحمت و عطوفت و امیر مومنان علی‌بن ابیطالب(ع) و همچنین تجاوز رذیلانه رژیم جعلی صهیونیستی با پشتیبانی استکبار جهانی و حکام دست نشانده سردمداران آمریکا در منطقه علیه مردم مظلوم سوریه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی که ارتش آزاد سوریه در برابر مردم انجام داده است راهپیمایی انجام شد.

*در شهرستان شوش نیز اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان از مصلی تا حرم دانیال نبی(ع) را پیمودند و در این مسیر با سر دادن شعارهای « مرگ بر آمریکا» و « مرگ بر عاملان هتک حرمت به صحابه نبی‌اکرم(ص)» انزجار خود را از عاملان این حرکت غیرانسانی اعلام کردند.

*در شهرستان هندیجان نیز راهپیمایی مردم و مسئولان از مسجد جامع به سمت میدان امام حسین(ع) و سپس از بلوار امام حسین(ع) مجددا به مسجد جامع این شهرستان ختم شد.

*در شهرستان آبادان نیز مردم با هم‌صدا و همگام شدن با یکدیگر پس از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی و اقامه نماز ظهر و عصر به سوی مصلای این شهرستان به حرکت درآمدند.

این تجمع اعتراض آمیز با هدف محکوم کردن کشتار مردم سوریه و توهین به مقدسات اسلام و تخریب و نبش مرقد «حجربن عدی» صحابی گرانقدر رسول مکرم اسلام و یار باوفای حضرت علی (ع) و «جعفر طیار» برگزار شد.

*در پی هتک حرمت به قبور مطهر صحابه باوفای پیامبر اسلام (ص)، همزمان با سراسر استان خوزستان، تجمع اعتراض آمیزی روبه‌روی مسجد جامع شهرستان خرمشهر برگزار شد.

اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان نیز با سر دادن شعارهای «مرگ بر استکبار»، «مرگ بر استعمار» و «مرگ بر صهیونیست» اهانت به مرقد مطهر«حجر بن عدی» را محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان این حرکت شدند.

*مردم شهرستان بهبهان و امیدیه نیز در همین راستا تجمع اعتراض آمیزی در کنار قبور مطهر شهدای گمنام در پی هتک حرمت وهابیون به مقدسات مسلمانان برپا کردند.

*در سایر شهرهای استان خوزستان نیز به همین ترتیب راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز برپا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، حجربن عدی شخصیت بزرگواری است که در سه جنگ دوران خلافت حضرت علی(ع) در رکاب آن حضرت بود و در سال 51 یا 53 هجری قمری به دست معاویه به شهادت رسید؛ مرقد این صحابه بزرگ پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) در منطقه عذرا در نزدیکی دمشق است.

نیروهای تکفیری در سوریه در آخرین جنایات خود با حمله وحشیانه به آرامگاه حجربن عدی ضمن تخریب این آرامگاه، اقدام به نبش قبر این صحابه رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت علی(ع) کردند.

در پایان این تجمع، بیانیه راهپیمایی‌ها در شهرهای مختلف استان در محکومیت این اقدام وقیحانه قرائت شد.

انتهای پیام/ 72001/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول