اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هنرهای نمایشی:

اعتماد حلقه گمشده در تئاتر کشور است / اجرای تئاتر با هویت مردم موفق‌تر است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی گفت: اعتماد میان مسئولان و هنرمندان، حلقه گمشده در تئاتر کشور است.

اعتماد حلقه گمشده در تئاتر کشور است / اجرای تئاتر با هویت مردم موفق‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، قادر آشنا عصر امروز در جشن اردیبهشت تئاتر ایران در کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک این روز به هنرمندان تئاتر ایران و استان اظهار کرد: این روز بهانه‌ای است تا از زحمات یک ساله هنرمندان تئاتر، کارگردانان، نویسندگان فعال و برجسته که در طول یک سال زحمت کشیدند، تجلیل شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اذعان کرد: تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد رو به رشد است و حضور هنرمندان در جشنواره‌های مختلف و کسب مقام‌های مختلف نشان از رشد روز افزون تئاتر این استان دارد که نام نیکی در بین تئاتر کشور به خود اختصاص داده است.

آشنا در ادامه روند رو به رشد تئاتر کهگیلویه و بویراحمد را شامل هم فرصت و هم تهدید برای تئاتر این استان دانست و عنوان کرد: فرصت از آن جهت کسانی که کار تئاتر می‌کنند تئاتر این استان را یک قدم جلوتر ببرند و تهدید آن نیز با توجه به این‌که در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به اوج فاصله هست از این رو باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت پذیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که تئاتر این استان در جشنواره‌های مختلف مقام‌های زیادی کسب کرده اما نباید تنها به این امر اکتفا کنند اگر این گونه باشد تئاتر استان آسیب جدی خواهد دید و باید کسب مقام‌ها را ابتدای راهی بدانیم تا بتوان به درجات عالی در سطح ملی و بین‌المللی رسید.

وی با تاکید بر این‌که تفاوت‌های بین مرکز و شهرستان‌ها وجود دارد، اذعان کرد: سعی مسئولان بر این است تا این فاصله و میزان تفاوت‌ها به حداقل برسد و کاهش یابند تا بتوان تئاتر در سطح کشوری را به رشد و بالندگی خاص خود برسانیم و این فاصله کم نخواهد شد مگر با اجرای برنامه‌های عمومی.

اعتماد حلقه مفقود شده در تئاتر کشور است

آشنا در ادامه وجود سه عنصر حاکمیت، هنرمندان و مردم را در تئاتر تاثیرگذار و مهم عنوان کرد و گفت: با وجود این‌که تئاتر با انسان سر و کار دارد و برای مردم اجرا می‌شود می‌توان با اجرای خوب و متناسب با فرهنگ مردم در تئاتر موفق عمل کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: برای این‌که تئاتر را به بالندگی برسانیم و نگرش را نسبت به تئاتر تغییر دهیم باید اجرای تئاتر با فکر و اندیشه مردم سوق داده شود و با زبان مردم صحبت کنیم تا تئاتر جایگاه خود را پیدا کند.

این مسئول تصریح کرد: آن‌چه که در تئاتر حلقه مفقوده است، اعتماد متقابل مسئولان بوده که اگر هنرمندان و مسئولان به همدیگر اعتماد داشته باشند و کاری خلق کنند که با فرهنگ و هویت مردم ارتباط داشته باشد قطعا آن کار موفق خواهد بود.

انتهای پیام/82011/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول