اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی دماوند:

مردم مراقب انحراف و التقاط ایجاد شده در برخی مسائل باشند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: مردم به ویژه در برهه کنونی باید مراقب انحراف و التقاط ایجاد شده در برخی مسائل باشند.

مردم مراقب انحراف و التقاط ایجاد شده در برخی مسائل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در دیدار با شماری از فرهنگیان و معلمان شرق استان تهران به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: شهید مطهری در حقیقت حاصل عمر امام راحل بودند و دغدغه ایشان، دفاع از اسلام بدون بیم و هراس بود.

وی با بیان اینکه مبارزه با التقاط و تبیین اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه هدف اصلی استاد مطهری محسوب می‏شد، گفت: جریانی که شهید مطهری را ترور کرد، همان‏هایی بودند که التقاط را دنبال می‏کردند.

انحراف و التقاط در هر عرصه‏ای خطرناک است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: امروز ملت بزرگ ایران باید بداند که در هر عرصه‏ای، انحراف و التقاط خطرناک است.

علاءالدینی بیان کرد: برای مبارزه با این مسئله شوم، لازم است تا همین امروز از آثاری استفاده شود که تولید یک فرزانه فرهیخته به نام استاد مرتضی مطهری است و به فرموده حضرت امام راحل، این آثار بدون استثنا، مفید و آموزنده محسوب می‏شود.

وی تاکید کرد: جوانان باید بر اساس اسلام ناب در پرتو اثرات شهید مطهری تربیت شوند و رشد کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با بیان اینکه این روز به خوبی به عنوان روز معلم نام‏گذاری شده است، نقش معلمان را در تغذیه روحی دانش‏آموزان بسیار والا و ارزنده توصیف کرد.

علاءالدینی بیان کرد: این نقش عمدتاً از خانواده و والدین نیز پررنگ‏تر است و فرزندان، فرمایشات معلمانشان را به عنوان وحی منزل تلقی می‏کنند و به آن پای‏بند هستند.

پرورش انسان‏های مذهبی فقط به عهده معلمان دینی و قرآن نیست

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: معلمان می‏توانند از این ظرفیت بسیار زیاد استفاده و برای متدین پرورش دادن فرزندان و دانش‏آموزان ایران اسلامی تلاش کنند.

علاءالدینی اضافه کرد: پرورش انسان‏های مذهبی و ولایت‏مدار مسئولیتی بسیار خطیر بوده که فقط به عهده معلمان دینی و قرآن نیست.

وی تصریح کرد: همه فرهنگیان باید به این امر مهم بپردازند و اهتمام جدی به پرورش دینی دانش‏آموزان داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: گاهی نقش معلمان رشته‏های دیگر حتی می‏تواند ماندگارتر از نقش معلم دینی و قرآن باشد و از این رو، این مسئله مهم همواره باید مورد نظر فرهنگیان قرار گیرد.

علاءالدینی افزود: معلمان سواد، سوز و سلیقه نیاز دارند تا بتوانند در برهه کنونی که کشور از همه سوی آماج تهاجم و حملات دشمن قرار دارد، موفق باشند.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول