اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

درآمد 500 هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی از صنعت فرش

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشتغال‌زایی هنرهای سنتی و صنایع دستی گفت: 500 هزار نفر از مردم این استان از طریق ارتباط صنعت فرش کسب درآمد کرده و سالانه 200 میلیون دلار از این استان صادرات فرش و صنایع دستی صورت می‌گیرد.

درآمد 500 هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی از صنعت فرش

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در آیین پایانی کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی در تبریز اظهار کرد: هنر اسلامی پشتوانه محکمی برای تقویت نقش فرهنگی کشورهای اسلامی بوده و نشانگر هویت فرهنگی این کشورهاست.

وی افزود: اندیشه و تفکر توحیدی در هنر اسلامی و تنوع، خلاقیت و شادابی که در این هنر وجود دارد توانسته است خلا هویتی جوامع بشری را پر کند.

بیگی با اشاره به ارتباط هنرمندان مسلمان ملل مختلف، گفت: با بهره‌گیری از هنر اسلامی می‌توان در جهت تقویت هویت اسلامی و فرهنگ ملت‌های مسلمان قدم‌های موثری برداشت.

وی تاکید کرد: توجه به مقوله هنر و صنایع دستی منجر به هم‌افزایی شده و گردش اقتصادی و ارزی قابل توجهی را برای کشورها فراهم کرده است.

بیگی با تاکید بر نقش بارز شهر تبریز در شکل‌گیری و توسعه هنرهای اسلامی و صنایع دستی گفت: وجود دانشگاه هنر اسلامی در این شهر توانسته در امر توسعه و آموزش و پژوهش تاثیرگذار باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشتغال‌زایی هنرهای سنتی و صنایع دستی افزود: 500 هزار نفر از مردم این استان از طریق صنعت فرش کسب درآمد می‌کنند.

وی گفت: تبریز به عنوان مرکز فرش دستباف در دنیا شناخته شده و درآمد سالانه آذربایجان‌شرقی از محل فروش فرش و صنایع دستی 220 میلیون دلار است.

علیرضابیگی با بیان این که هنر اسلامی و صنایع دستی نمادی از پیشینه قدرتمند تمدن اسلامی است، اظهار کرد: هنرمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف همیشه خوش درخشیده‌اند، همچنان‌که جایزه بین‌المللی صنعت‌گران نیز در زمینه مینیاتور و سرامیک از آن صنعت‌گران ایرانی شده است.

انتهای پیام/60002/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول